دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

مركز غربالگری شنوایی كودكان 3 تا 5 سال در سنندج افتتاح شد
 
بدنبال موفقیت آمیز بودن طرح غربالگری نوزادان، مركز ثابت شنوایی كودكان 3 تا 5 سال بمنظور شناسایی كودكان دارای مشكل و یا جامانده از غربالگری راه اندازی شد.
مركز غربالگری شنوایی كودكان 3 تا 5 سال در سنندج افتتاح شد بدنبال موفقیت آمیز بودن طرح غربالگری نوزادان، مركز ثابت شنوایی كودكان 3 تا 5 سال بمنظور شناسایی كودكان دارای مشكل و یا جامانده از غربالگری راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از كردستان معاون پیشگیری بهزیستی استان كردستان گفت: مراكز غربالگری در سنوات گذشته به صورت سیار در سطح شهر و روستاها فعالیت داشته كه هم اكنون با راه اندازی مركز ثابت شنوایی كودكان 3 تا5 سال برای اولین بار در سنندج،ارائه خدمات مستمر و همیشگی خواهدبود.

ناصركریمیان افزود؛ طرح شنوایی نوزادان و شیرخواران و كودكان 3 تا 5 سال .٫ همزمان با كل كشور در سطح استان در مراكز غربالگری شنوایی در حال اجراست كه از اهداف این برنامه تشخیص و مداخله به موقع و زودهنگام كم شنوایی و ناشنوایی است كه در سه مرحله غربال، تشخیص و مداخله صورت میگیرد.

وی گفت: تمامی این مراحل برای خانواده ها از غربال تا مداخله و تجویز سمعك و كاشت حلزون تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار گرفته و بار مالی را از دوش قشر كم درآمد و بی بضاعت جامعه برمیدارد.

معاون پیشگیری بهزیستی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه 18500 نوزاد ( 9 ماهه 17286) تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند و همچنین تا پایان 9 ماهه تعداد 12500 كودك 3 تا 5 سال مورد سنجش شنوایی قرار گرفته اند.

http://Tebna.ir
منبع خبر:
سلامت
   تاریخ: ۲۱:۰۸ - ۲۰/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۶