دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

امضاء تفاهم نامه همكاری بین دانشگاه علوم توانبخشی و جمعیت هلال احمر
 
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با حضور در دانشگاه علوم توانبخشی و ملاقات با رئیس این دانشگاه، مقدمات امضای تفاهم نامه همكاری جمعیت هلال احمر و دانشگاه را فراهم كردند.
امضاء تفاهم نامه همكاری بین دانشگاه علوم توانبخشی و جمعیت هلال احمر
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با حضور در دانشگاه علوم توانبخشی و ملاقات با رئیس این دانشگاه، مقدمات امضای تفاهم نامه همكاری جمعیت هلال احمر و دانشگاه را فراهم كردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، پیمان نامدار معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با معرفی برخی از ظرفیت های خدماتی، آموزشی، پژوهشی و فناوری های توانبخشی جمعیت هلال احمر در حوزه های توانبخشی و سلامت روان در داخل و خارج از كشور، فرصت استفاده از ظرفیت های دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در پیشبرد اهداف نظام و رفع مشكلات جامعه در این حوزه ها را مغتنم شمرد.

وی با تاكید بر خودگردانی مراكز توانبخشی، درمانی و داروخانه های جمعیت هلال احمر، خدمات توانبخشی در منزل (Home Care ) را از جمله خدمات مورد نیاز جامعه معرفی كرد و لزوم توسعه آن از طریق تفاهم نامه همكاری با دانشگاه را یادآور شد.

حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه در این نشست صمیمی، به جایگاه خدمات توانبخشی بعد از بیماری های مزمن و بستری های طولانی، بیماری كرونا و بخصوص دوران تحت حاد و پس از درمان طولانی مدت در بخش های مراقبت های ویژه اشاره كرد و گفت: خدمات بیمارستان توانبخشی رفیده كه تحت پوشش این دانشگاه است، مطابق با استانداردهای روز دنیا و امكانات بیمارستان های توانبخشی در كشورهای پیشرفته، بصورت گروهی Team work ارائه می شود.

خانكه اشتغال 1200 دانشجوی تحصیلات تكمیلی و مستر در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را ظرفیت ارزشمندی برای اجرای پروژه های مشترك تحقیقاتی و ارائه خدمات توانبخشی در منزل (Home Care ) ذكر كرد و گفت: با ارتباط خوبی كه دانشگاه با سازمان بیمه سلامت ایرانیان دارد، قرار است كه خدمات توانبخشی در بیمارستان رفیده و ارائه این خدمات در منزل Home Care ، تحت پوشش بیمه قرار بگیرد، و در این زمینه، می توان از ظرفیت های جمعیت هلال احمر نیز استفاده كرد.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، همكاری های مشترك در حوزه های درمان، توانبخشی، سلامت روان و همچنین همكاری های آموزشی و پژوهشی با جمعیت هلال احمر را امكانپذیر دانست و دكتر خراسانی معاون درمان دانشگاه را به عنوان نماینده تام الاختیار دانشگاه، برای تنظیم تفاهم نامه همكاری و اجرای هرچه سریعتر برنامه های مشترك، معرفی كرد.

وی مقرر كرد كه تا هفته آینده، ظرفیت های دو طرف بررسی شده و مقدمات امضای این تفاهم نامه انجام شود، و افزود: با استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، می توان در زمینه ارائه خدمات توانبخشی، گسترش آن در سطح جامعه، امور آموزشی و استفاده از فیلدهای جمعیت هلال احمر، و امور پژوهشی و اجرای پروژه های مشترك تحقیقاتی، همكاری های موثری در جهت رفع مشكلات جامعه داشت.

پیمان پیشگاهی مدیركل توانبخشی جمعیت هلال احمر نیز طی سخنانی، با اشاره به سابقه 60 ساله جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات توانبخشی، گفت: جمعیت هلال احمر با فعالیت 200 واحد در 196 منطقه كشور، گسترده ترین شبكه ارائه خدمات توانبخشی در كشور را دارد.

وی افزود: خدمات و رویكرد جمعیت هلال احمر از سال 1385 به سمت تقویت جنبه های علمی برده شد و رشد تحقیقات برای ارائه خدمات تخصصی تر، مورد توجه قرار گرفت.

پیشگاهی به انجام مطالعه ای در جمعیت هلال احمر بر روی بیمارانی كه از پروتزهای زانو استفاده می كردند، اشاره كرد و گفت: در یك مقطع زمانی متوجه شدیم كه فقط 47 درصد بیماران از پروتزهای سفارشی زانو استفاده می كنند و برای دستیابی به علل عدم استفاده بقیه بیماران، مطالعه ای طراحی و تیمی متشكل از روانشناس، ارتوپد، فیزیوتراپ، كاردرمان و... شكل گرفت و با اجرای تحقیق روی این موضوع، 11 علت برای عدم استفاده بیماران استخراج شد و از طریق كار گروهی Team work ، رقم 47 درصد استفاده كنندگان، به 92 درصد افزایش یافت.

مدیركل توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت كار گروهی Team work و نتایج ارزشمند آن، افزود: با توجه به نتایج كار گروهی، درصدد راه اندازی تیم های تخصصی در زمینه سكته مغزی و توانبخشی سرطان هستیم، ضمن آنكه در بخش فناوری توانبخشی نیز بررسی كارشناسی بر روی ویلچر و ساخت و تولید آن براساس شرایط هر یك از بیماران آغاز شده است.

وی در پایان سخنانش، ضمن استقبال از همكاری های مشترك در زمینه های مختلف، شناسایی ظرفیت های دو طرف را برای تنظیم تفاهم نامه همكاری لازم دانست و آمادگی جمعیت هلال احمر را برای هرگونه همكاری اعلام كرد.

گفتنی است، در این نشست، محمد حیدری رئیس مركز جامع توانبخشی هلال احمر نیز حضور داشت و از همكاری های مشترك با دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، استقبال كرد.

انتهای پیام/
منبع خبر:
ایلنا
   تاریخ: ۱۳:۵۹ - ۲۰/۱۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۲