دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

نگاه صرفا سیاه و سفید به كرونا آسیب های زیادی در پی دارد/ دولت در كاهش محدودیت ها تجدیدنظر كند؛ بندپی در گفت و گو با شفقنا
 
شفقنا- رئیس كمیته بهزیستی و توانبخشی كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مردم فكر می كنند با تزریق دو دوز، قدرت آنها در برابر ویروس افزایش پیدا كرده است اما به واسطه اینكه ویروس تغییر چهره می دهد، دریافت دوز سوم الزامی است. محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در خصوص ضرورت تزریق دوز ...

شفقنا- رئیس كمیته بهزیستی و توانبخشی كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مردم فكر می كنند با تزریق دو دوز، قدرت آنها در برابر ویروس افزایش پیدا كرده است اما به واسطه اینكه ویروس تغییر چهره می دهد، دریافت دوز سوم الزامی است.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در خصوص ضرورت تزریق دوز سوم واكسن كرونا، اظهار كرد: از میان مبتلایانی كه به بیمارستان ها مراجعه كردند و یا در آی سیو بستری شدند، كسانی كه دو دوز را تزریق كردند، كمتر بودند و بیشتر مبتلایاتی كه فوت شدند واكسن دریافت نكرده بودند و یا دوز دوم و سوم را دریافت نكردند؛ البته تزریق واكسن به معنای مقاومت صددرصدی افراد نیست بلكه مقاومت آنها نسبت به كسانی كه واكسن نزدند بیشتر است.

او در خصوص استقبال كم مردم از دوز سوم، اظهار كرد: به نظر می رسد مردم خودشان را كمتر در معرض خطر می بینند و فكر می كنند با تزریق دو دوز، قدرت آنها در برابر ویروس افزایش پیدا كرده است اما به واسطه اینكه چهره ویروس تغییر می كند، دریافت دوز سوم الزامی است و وقتی 7 میلیون نفر از مردم هنوز این دوز را دریافت نكردند، بنابراین باید كار فرهنگی انجام دهیم.

رئیس كمیته بهزیستی و توانبخشی كمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص كاهش محدودیت ها در كشور، گفت: ستاد ملی مقابله با كرونا اخیرا اعلام كرد كه كلاس های مدارس و امتحانات به صورت حضوری برگزار شود درحالی كه نگاه صرفا سیاه و سفید به كرونا آسیب های زیادی در پی دارد؛ من خودم یكی از منتقدان سیاست های سیاه و سفید هستم و معتقدم در این میان رنگ خاكستری هم وجود دارد كه باید به آن پرداخت و می توانیم فعالیت هایی كه غیر ضرور است را با استفاده از روش های كم خطرتر انجام داد. یعنی حتی اگر ویروس هم صددرصد از بین رفت می توان برای افزایش بهره وری و كاهش ترافیك و الودگی بخشی از مشاغل و حتی كلاس های دانشگاه به صورت مجازی باشد.

بندپی تصریح كرد: ما در دوركاری ها خصوصا برای خانم ها زیرساخت خوبی فراهم كردیم كه می تواند به تحكیم خانواده كمك كند اما مدیران ما اجازه آن را نمی دهند؛ همچنین كاهش محدودیت های كرونایی در ایام نوروز می تواند ما را با خطر پیك های كرونا مواجه كند چراكه ویروس هنوز در دنیا حضور دارد زمانی كه امتحانات را حضوری كردند بیش از 1 میلیون مبتلا در آمریكا ثبت شد كه نشان از جولان كرونا در جهان می داد و منطق حكم می كند وقتی با روش راحت تر می توانیم كاری انجام دهیم چرا این روش ها را كنار می گذاریم و وقتی بحث دولت الكترونیك مطرح هست، همین روش  یكی از راه های رسیدن به دولت الكترونیك می باشد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com شفقنا در شبكه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

لینك كوتاه خبر : https://fa.shafaqna.com/?p=1327879
منبع خبر:
شفقنا
   تاریخ: ۱۰:۰۱ - ۱۱/۱۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۹