دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

كارگاه آموزشی " بررسی فناوری های نوین گروه ارگونومی " برگزار شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

كارگاه آموزشی " بررسی فناوری های نوین گروه ارگونومی " برگزار شد

كارگاه آموزشی تحت عنوان " بررسی فناوری های نوین گروه ارگونومی "، با حضور مجازی رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مدیر مركز رشد دانشگاه، كارشناسان دفتر فناوری، جمعی از اعضای هیات علمی و دانشجویان گروه ارگونومی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، در این كارگاه آموزشی، دكتر اسقایی از فناوران حوزه اعصاب شناختی، ضمن معرفی شركت فناوری خود، چگونگی استفاده از دانش حوزه های مختلف در فناوری را توضیح داد.

دكتر فرهاد طباطبایی قمشه مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در این وبینار بیان داشت كه این دفتر با توجه به وظیفه خود كه ایجاد پل ارتباطی بین دانش و فناوری است، نسبت به معرفی شركت های فناور حوزه توانبخشی به متخصصان رشته های توانبخشی كه به نیازهای جامعه توانخواهان آگاهی دارند، اقدام می كند.

وی افزود: در این كارگاه آموزشی شركت دكتر اسقایی، علومی را كه مرتبط با اعصاب شناختی است، رصد كرده و كاربرد آنها را در ارگونومی پیدا كردند و به دانشجویان كمك می كنند تا این علوم آینده را ببینند و از الان، نقشه راهی را ترسیم كرده و نیاز آینده را با توسعه علم و ارتباط آن با فناوری مرتفع كنند.

دكتر طباطبایی تصریح كرد كه در واقع، همان علومی كه شركت ها استخراج كرده و معرفی كرده اند، براساس نیازهای جامعه، مورد استفاده قرار می گیرند تا منجر به تولید محصول و فناوری بشود، و مركز رشد فناوری دانشگاه در این مسیر و برای طراحی اولیه محصول فناوری، حمایت مالی، علمی و مشاوره ای خواهد داشت.

مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه افزود: مركز رشد فناوری دانشگاه، ایده های خام دانشجویان را مورد بررسی قرار داده و از طریق هسته های فناور كه امكان سنجی و بازار خوبی داشته باشند و نیاز قشر خاصی از جامعه را بیشتر تامین می كنند، مورد حمایت قرار داده و آن فناوری را به سمت تجاری شدن هدایت می كند.

وی در پایان سخنانش، شركت كنندگان در این كارگاه را به ایده پردازی در زمینه فناوری های توانبخشی با بهره گیری از دانش ارگونومی، و ارائه ایده های خود به مركز رشد فناوری دانشگاه تشویق كرد.

   تاریخ: ۲۲:۳۴ - ۱۵/۱۲/۱۴۰۰   بازدید: ۲۲۳