دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

پیشرفت 75 درصدی احداث مركز توانبخشی جانبازان و ایثارگران قم
 
قم- مدیر كل بنیاد شهید استان قم گفت: مركز توانبخشی و نگهداری جانبازان و ایثارگران قم در حال احداث است و تاكنون 75 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است و دو ماه دیگر تكمیل می شود.
پیشرفت 75 درصدی احداث مركز توانبخشی جانبازان و ایثارگران قم قم- مدیر كل بنیاد شهید استان قم گفت: مركز توانبخشی و نگهداری جانبازان و ایثارگران قم در حال احداث است و تاكنون 75 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است و دو ماه دیگر تكمیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن هنرمند در مصاحبه مطبوعاتی ضمن بیان برنامه های روز جانباز و بزرگداشت شهدا اظهار داشت: روز جانباز را به تمامی جانبازان كشور، به ویژه 12 هزار جانباز سرافراز استان قم تبریك گفته و همچنین 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا و تأسیس بنیاد شهید را گرامی می داریم.

مدیر كل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در پاسخ به این كه «چرا رسیدگی به شهدا و جانبازان جنگ تحمیلی نسبت به شهدای مدافع حرم كمتر است»، بیان داشت: ما در رسیدگی به شهدا و جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم فرقی قائل نیستیم.

حجت الاسلام هنرمند عنوان كرد: اگر فردی به بنیاد آمده بیاید و بگوید من جانباز هستم باید محرز شود و این با تاییدیه و معرفی یگان مربوطه از سوی آن جانباز امكان دارد.

وی افزود: اگر یگان مربوطه، شهادت و یا جانبازی فردی را از شهدای مدافع حرم ایرانی و یا غیر ایرانی را تأیید كند، ما برای او پرونده تشكیل داده و همانند تمامی شهدا و جانبازان بنیاد شهید، خدمات خود را ارائه می دهیم.

حجت الاسلام هنرمند درخصوص وضعیت درمان و بیمه جانبازان ابراز كرد: جانبازان ما بالای 50 سال سن دارند و ما باید طوری رفتار كنیم كه جز درد جانبازی، درد دیگری را تحمل نكند. سعی بر این بوده اگر پزشكی اصرار بر مصرف داروی خارجی بر جانبازی دارد همان تأمین شود.

وی افزود: در خصوص هزینه درمان، مقداری را بیمه پایه و مابقی را بیمه تكمیلی تقبل می كند و تاكنون بدهی ها پرداخت شده كه بار دیگر نیز پیگیر پرداختی ها خواهم بود.

مدیر كل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در پاسخ به این كه سال جاری از چه تعداد خانواده جانباز سركشی شده عنوان كرد: شخصاً بعدازظهرها از یك تا سه خانواده جانباز را روزانه سركشی و احوالپرسی می كنم علاوه براین همكارانم تاكنون 12 هزار سركشی داشته اند و گاهی نیز با مسئولین استانی به دیدار جانبازان رفته ایم.

حجت الاسلام هنرمند در پاسخ به چگونگی بروزرسانی پرونده های جانبازان و عوارض بیماری آن ها و سردرگمی عده ای در این باره اظهار كرد: هر كسی بیاید و بگوید جانباز است با روی باز از او استقبال كردیم و مسائل مورد نیاز او را پیگیر و رسیدگی می كنیم و این فقط با ارائه تاییدیه از سوی یگان مربوطه امكان دارد.

وی ادامه داد: زمانی كه بنیاد شهید آمدم حدود 800 پرونده پشت درب احراز بود و امروز هیچ پرونده ای نداریم كه رسیدگی نشده باشد و تقریباً ماهی یكبار با كمیسیون پزشكی هماهنگی می شود و تعیین درصد جانبازی، ازكارافتادگی و یا نیاز به پرستار جانبازان بررسی می شود.

وی افزود: همواره ایثارگران را تكریم كرده و دلسوزانه و كریمانه و با روی باز در بنیاد شهید با آنان رفتار كرده ام.

92 گلزار شهدا در كل استان قم وجود دارد

حجت الاسلام هنرمند درخصوص ساماندهی گلزارهای شهدای استان قم ابراز كرد: 92 گلزارشهدا در كل استان قم وجود دارد كه ساماندهی 23 مورد از آن ها باقی مانده كه مبلغ چشم گیری برای این كار اختصاص یافته كه بعد از تعطیلات عید نوروز سال آینده ساماندهی آن شروع می شود.

مدیر كل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم بیان كرد: نگهداری از گلزار شهدای روستاهای استان قم بر عهده دهیاری ها است و بودجه آن را نیز دارند.

وی ابراز داشت: برای گلزار شهدای شیخان و علی بن جعفر (ع) طرحی ارائه داده ایم كه اگر محدودیت ها اجازه بدهد این دو گلزار شهدا به گونه ای بهتر ساماندهی می شود.

پیشرفت 75 درصدی احداث مركز توانبخشی و نگهداری جانبازان و ایثارگران قم

حجت الاسلام هنرمند بیان كرد: مركز توانبخشی و نگهداری جانبازان و ایثارگران قم در حال احداث است و تاكنون 75 درصد پیشرفت فیزیكی داشته كه اگر محوطه را در نظر نگیریم، 92 درصد پیشرفت دارد كه تا ماه آینده به بهره برداری كامل می رسد و برای تكمیل این مركز 25 میلیارد اعتبار نیاز است كه 10 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

مدیر كل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم ابراز كرد: 7 میلیارد تومان نیز برای ساماندهی گلزار شهدا اختصاص دادند كه چهار میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی در خصوص نبود آسایشگاه برای جانبازان قطع نخاعی و اعصاب و روان در قم افزود: ما 48 جانباز قطع نخاعی در استان قم داریم و در همان مركز توانبخشی، محلی برای نگهداری از این جانبازان در نظر گرفته شده است اگرچه بنده زمینی اختصاصی برای این عزیزان در نظر داشتم كه آسایشگاه ساخته شود ولی انجمن جانبازان نخاعی مایل بودند در مركز توانبخشی مكانی برای این جانبازان اختصاص یابد.

حجت الاسلام هنرمند با اشاره به نیاز مسكن جانبازان ابراز كرد: عده ای از جانبازان مستأجر هستند و ساخت مسكن برای این جانبازان، به دلیل آماده نبودن واگذاری زمین به تعویق افتاد كه به زودی احداث خواهد شد.

مدیر كل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در خصوص مناسب سازی خانه و خودروی جانبازان گفت: بودجه ای برای این كار پیش بینی شده كه سال آینده آغاز و ساماندهی می شود و درسال جاری نیز، نوسان قیمت ها آغاز این كار را با مشكل مواجه كرده است.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۸:۲۶ - ۱۵/۱۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۴