دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

20 درصد صلح بین زوجین متقاضی طلاق
 
یك مقام قضایی از 20 درصد صلح بین زوجین متقاضی طلاق با اجرای طرح مراكز مشاوره در معیت دادگاه ها خبرداد.
20 درصد صلح بین زوجین متقاضی طلاق یك مقام قضایی از 20 درصد صلح بین زوجین متقاضی طلاق با اجرای طرح مراكز مشاوره در معیت دادگاه ها خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر رئیس اداره پیشگیری از آسیب های خانواده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم گفت: بر اساس ماده 16 قانون حمایت خانواده، راه اندازی مراكز مشاوره خانواده در معیت دادگاه های خانواده و ارجاع دعاوی خانوادگی به این مراكز از وظایف قوه قضائیه است.

زینب جلالی ادامه داد: اكنون و پس از حدود شش سال از اجرای این برنامه در كشور نرخ رشد طلاق در برخی از استان ها كاهشی بوده و بعضی از استان ها شاهد ثابت ماندن نرخ طلاق هستیم. تاكنون در مراكز همه استان ها و شهرستان های بالای پنجاه هزار نفر جمعیت، مراكز مشاوره در معیت دادگاه خانواده استقرار یافتند. برای رسیدن به وضعیت مطلوب یعنی گسترش مراكز مشاوره خانواده در همه بخش ها و حوزه های قضائی راه زیادی باقیمانده است.

وی به نتایج مثبت این طرح اشاره كرد و گفت: اقداماتی كه در این حوزه صورت گرفته به طور میانگین بیش از 20 درصد صلح و سازش را در بین دریافت كنندگان خدمات مشاوره به همراه داشته است كه نشان می دهد این برنامه توانسته اثربخشی لازم را داشته باشد.

جلالی در پایان بیان كرد: از سال 1393 بعد از تصویب و ابلاغ آئین نامه اجرایی قانون حمایت خانواده، یكی از برنامه های اصلی و دغدغه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم عملیاتی كردن ماده 16 قانون حمایت خانواده مبنی بر ایجاد و راه اندازی مراكز مشاوره در كنار دادگاه های خانواده به منظور ارجاع متقاضیان طلاق به این مراكز برای دریافت خدمات مشاوره روانشناسی، حقوقی، مذهبی و مددكاری، برای افزایش صلح و سازش قرار گرفت.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۰:۲۲ - ۱۶/۱۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۴