دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

راه اندازی پلتفرمی برای ارائه خدمت در منزل به سالمندان + روند اعزام نیرو به منزل
 
مدیر آسایشگاه خیریه كهریزك از راه اندازی نرم افزاری (اپلیكیشن) برای ارائه خدمات در منزل به سالمندان خبر داد تا براین اساس خانواده هایی كه نیازمند دریافت خدمات در منزل برای سالمندشان هستند با خیالی آسوده و بدون پرداخت هزینه اضافی، از طریق تیم تخصصی به این نوع خدمات دسترسی داشته باشند.
راه اندازی پلتفرمی برای ارائه خدمت در منزل به سالمندان + روند اعزام نیرو به منزل حسین نحوی نژاد در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینكه نیاز سالمندان با یكدیگر متفاوت است، اظهار كرد: برخی از سالمندان نیازمند صحبت و همدلی و برخی دیگر نیازمند مراقبت كامل 24 ساعته در منزل هستند؛ این درحالیست كه ارائه خدمات در منزل به سالمندان به صورت استاندارد در كشور وجود ندارد و آنچه كه اكنون در راستای ارائه خدمات به سالمندان در منزل ارائه می شود یا بدون مجوز است یا در بهزیستی به صورت ویزیت در منزل صورت می گیرد.

وی بیان كرد: خدمات در منزل به سالمندان در كشور تعریف نشده است؛ به همین دلیل تعرفه مشخصی ندارد و به دلیل اینكه تعرفه مشخصی وجود ندارد برای بیمه ها هم صرف ندارد و لذا بیمه هم به آن ورود نكرده است. باتوجه به اینكه به دلیل افزایش جمعیت سالمندی در آینده شرایط به گونه ای است كه نمی توان همه سالمندان نیازمند خدمت را بستری كرد، بر این مبنا لازم بود به این موضوع ورود شود تا هم تعداد كسانی كه قرار است خدمت ارائه كنند افزایش یابد و هم وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و بیمه ها به این عرصه ورود داشته باشند.

در این راستا مدیر آسایشگاه خیریه كهریزك از راه اندازی اپلیكیشنی برای ارائه خدمات در منزل به سالمندان به صورت استاندارد خبر داد تا خانواده هایی كه نیازمند دریافت خدمات در منزل برای سالمندشان هستند، بدون پرداخت هزینه اضافی، از طریق تیم تخصصی به این نوع خدمات دسترسی پیدا كنند.

البته نحوی نژاد این را هم گفت كه قصد بر این نیست كه این خدمات فقط توسط كهریزك انجام شود، بلكه هدف این است كه با نظارت كهریزك ارائه خدمات صورت گیرد، چراكه ممكن است فردی در جنوب كشور خدمات ارائه دهد و علاقه مند به كار مطابق با استانداردهای كهریزك باشد، بر این اساس می تواند وارد این ساختار شود.

نحوی نژاد با بیان اینكه كهریزك مركز جامع توانبخشی سالمندان است و ارائه خدمات در منزل به سالمندان را با مجوز انجام خواهد داد، تاكید كرد: طبق قانون، كهریزك می تواند هم خدمات در منزل، هم خدمات روزانه و هم خدمات در مركز را ارائه دهد. از سوی دیگر پشتوانه ارائه خدمات در منزل به سالمندان، كهریزك است و سوپروایزر بر ارائه خدمات توسط نیروها نظارت دارد.

وی با اشاره به اینكه كارهای مقدمات اپلیكیشن ارائه خدمات در منزل به سالمندان انجام شده است، اظهار كرد: پس از انجام كارهای لازم برای راه اندازی این اپ، طی هفت ماه آینده آغاز به كار می كند. البته پیش از راه اندازی این اپلیكیشن قصد داشتیم نمونه ای از این خدمت راه اندازی شود تا نمونه خوبی از این كار را داشته باشیم. در این راستا نیز از یك ماه گذشته افرادی كه نیازمند ارائه خدمات در منزل به سالمندان هستند، می توانند با شماره تلفن 24 ساعته 09128284300 برای دریافت خدمات در منزل تماس گیرند.

البته به گفته مدیر آسایشگاه خیریه كهریزك، این شماره موقتی است و طی چند ماه آینده شماره ای پنج رقمی تعریف خواهد شد.

نحوی نژاد در ادامه درخصوص روند اعزام نیرو به منزل سالمند و ارائه خدمت نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و یادآور شد: افرادی كه در منزل به سالمندان خدمت ارائه می كنند بیشتر از افراد آموزش دیده ای هستند كه یا بازنشسته كهریزك بوده و یا در كهریزك مشغول به كار هستند. به طور مثال ممكن است افراد نخواهند سالمندشان در آسایشگاه بستری شود اما از سویی دیگر نیز به دریافت خدمات در منزل نیاز دارند، بر این اساس با كهریزك برای دریافت خدمات لازم تماس برقرار می كنند؛ پس از این، كهریزك سالمند مدنظر را از لحاظ جسمی، روانی و ذهنی بررسی كرده و مطابق با شرایط سالمند و تعرفه برای او نیرو اعزام خواهد شد. این تعرفه ها براساس تعرفه های وزارت بهداشت است.

وی در پاسخ به این سوال كه در صورتی كه پس از اعزام نیرو به منزل سالمند، تخلفی از سوی نیروی متخصص مشاهده شود، كهریزك آن را چگونه پیگیری می كند، بیان كرد: ما در این زمینه دو نوع قرارداد داریم؛ قرارداد میان كهریزك و فرد ارائه كننده خدمت (پزشك، پرستار، بهیار و...) است كه طی این قرارداد مشخص است كه فرد باید چه خدمتی ارائه دهد و چه مسائلی را رعایت كند و ما چه تعهدی در مقابل او داریم و مشابه همین خدمت را نیز موسسه كهریزك با خانواده دارد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۳:۴۸ - ۱۹/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۱