دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

افزون بر 11 میلیارد ریال تجهیزات بین مدارس استثنایی خراسان شمالی توزیع شد
 
بجنورد- ایرنا- رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: 11 میلیارد و 800 میلیون ریال تجهیزات توانبخشی، آموزشی و فناوری بین مدارس استثنایی استان توزیع شد.
افزون بر 11 میلیارد ریال تجهیزات بین مدارس استثنایی خراسان شمالی توزیع شد بجنورد- ایرنا- رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: 11 میلیارد و 800 میلیون ریال تجهیزات توانبخشی، آموزشی و فناوری بین مدارس استثنایی استان توزیع شد.

حسین نعمتی روز چهارشنبه در حاشیه توزیع این تجهیزات به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع سه میلیارد و 300 میلیون ریال در حوزه توانبخشی، 4 میلیارد ریال در حوزه آموزشی و 4.5 میلیارد ریال نیز در حوزه فناوری و هوشمند سازی مدارس استثنایی استان هزینه شد.

وی افزود: اعتبار تامین این میزان تجهیزات بر اساس تفاهم نامه و مشاركت اداره كل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش خراسان شمالی انجام گرفته است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی با بیان اینكه تجهیزات با توجه به نیازسنجی هر یك از مدارس استثنایی و بر اساس شاخص محرومیت توزیع می شود، گفت: این تجهیزات شامل پرژكتور، لب تاپ، كیت بریل آموزی، ویلچر، واكر، صندلی سی پی و توپ سی پی است.

وی یادآور شد: در آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر دوره های آموزش و پرورش عادی، 2 دوره پیش حرفه ای و حرفه ای نیز برای دانش آموزان ناتوان و كم توان ذهنی وجود دارد.

187 هزار و 75 دانش آموز خراسان شمالی در بیش از 2 هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر 19 هزار نفر معلم تحصیل می كنند كه از این تعداد 107 هزار و 100 دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع سه هزار و 400 دانش آموز زیر پوشش خدمات آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی هستند كه از این تعداد هزار و 600 نفر در مدارس استثنایی و بقیه در مدارس تلفیقی مشغول به تحصیل هستند.

برچسب ها
- بجنورد
- خراسان شمالی
- وزارت آموزش و پرورش
- مدارس استثنایی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۳۸ - ۲۳/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۸۷