دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

صندوق نجات كودكان: اتحادیه اروپا مسئول خشونت گسترده علیه كودكان پناهجو است
 
صندوق نجات كودكان در گزارشی با اشاره به اینكه سطح عظیمی از خشونت و عدم حمایت آشكار از پناهندگان زیر سن قانونی در اروپا وجود دارد، این اتحادیه را مسئول خشونت گسترده علیه این قشر بی دفاع دانست.
صندوق نجات كودكان: اتحادیه اروپا مسئول خشونت گسترده علیه كودكان پناهجو است
صندوق نجات كودكان در گزارشی با اشاره به اینكه سطح عظیمی از خشونت و عدم حمایت آشكار از پناهندگان زیر سن قانونی در اروپا وجود دارد، این اتحادیه را مسئول خشونت گسترده علیه این قشر بی دفاع دانست. - اخبار بین الملل -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "اس ار اف" سوئیس در گزارشی نوشت: كودكانی كه در مسیرهای بالكان به اروپا فرار می كنند، بسیار كم محافظت می شوند و اغلب مورد آزار و خشونت قرار می گیرند.

صندوق نجات كودكان، اتحادیه اروپا را مسئول این گونه تجارب خشونت بار این كودكان مهاجر می داند.

این نهاد حقوق بشری اكنون از اتحادیه اروپا و كشورهایی كه در مسیر هستند می خواهد تا برای كودكان شرایط برای مهاجرت امن تر را فراهم كنند.

این نهاد حقوق بشری اعلام كرد كه گستره خشونت در مسیر مهاجرت در سراسر بالكان بسیار زیاد است و اقدامات حفاظتی برای افراد زیر سن قانونی ناكافی است.

در گزارش صندوق نجات كودكان آمده است كه اتحادیه اروپا مقصر اصلی این تخلفات است. "ایلوا اسپرلینگ"، رئیس صندوق نجات كودكان گفت: از آنجایی كه اروپا بر مسئله جلوگیری از ورود مهاجران و بازدارندگی تمركز كرده است، كودكان با خشونت تكان دهنده پلیس و نگهبانان مرزی روبه رو می شوند؛ آن هم خشونتی كه مجازاتی ندارد. وی از مسئولین می خواهد كه اقدام كنند. به گفته وی به عنوان مثال، اتحادیه اروپا باید به كودكان پناهنده دسترسی به مسیرهای مهاجرتی امن، تنظیم شده و قانونی را بدهد.

در این میان بخصوص كودكانی كه به تنهایی سفر می كنند در معرض این خطر قرار دارند كه قربانی خشونت و آزار شوند. بسیاری از آن ها مجبورند شب را در فضای باز بگذرانند یا با بزرگسالان غریبه زندگی كنند. به ویژه، پسرانی كه به تنهایی سفر می كنند، كه بسیار بیشتر از دختران بدون همراه هستند، در معرض خطر قابل توجهی قرار دارند كه قربانی خشونت جنسی شوند.

بر اساس گزارش صندوق نجات كودكان، كودكانی كه از مسیر بالكان به سوی اتحادیه اروپا فرار می كنند، در معرض خشونت گسترده بزرگسالان از جمله ضرب و شتم، سوء استفاده جنسی و استثمار قرار دارند.

این سازمان حقوق كودكان می نویسد: سطح عظیمی از خشونت و عدم حمایت آشكار از پناهندگان زیر سن قانونی در اروپا وجود دارد. این خشونت ها بخصوص از طرف افسران پلیس، قاچاقچیان و سایر افراد غریبه متوجه این قشر مظلوم است. بسیاری از این كودكان و جوانان آنچه را كه تجربه كرده بودند با الكل و مواد مخدر جبران كردند. همچنین موارد زیادی از خودآزاری و اقدام به خودكشی در بین آن ها وجود دارد.

صندوق نجات كودكان این گزارش خود را بر اساس مصاحبه های مفصل با 48 كودك 13 تا 19 ساله در كشورهای غیر اتحادیه اروپا از جمله صربستان و بوسنی و هرزگوین انجام داده است. در میان آنها 30 پسر بدون همراه و همچنین 8 پسر و 10 دختر كه با خانواده یا اقوام نزدیك خود در سفر بودند، دیده می شود. به طور متوسط، كودكان مورد بررسی به مدت چهار سال در حال فرار بودند. مصاحبه ها در گزارشی جمع آوری شده است كه در آن آمده است هر كجا برویم، یكی به ما آسیب می زند.

این فعالان حقوق كودك این انتقاد را وارد می كنند كه اتحادیه اروپا برای محافظت بهتر از پناهندگان كم كاری می كند. به گفته آن ها سیاست بازدارندگی و انزوا در قبال پناهندگان كه توسط اتحادیه اروپا دنبال می شود، به رفتار غیرانسانی با كودكان در مسیر فرار دامن می زند. صندوق نجات كودكان همچنین از این واقعیت انتقاد می كند كه كودكان اغلب در محل هایی مانند زندان اسكان داده می شوند كه در آن از حقوق خود مطلع نمی شوند.

مدیر این نهاد حقوق بشری همچنین گفت: كودكانی كه در اروپا به دنبال امنیت هستند و از حمایت بین المللی برخوردارند، اغلب مجبور می شوند به قاچاقچیانی كه تنها امید آنها برای عبور از مرزها هستند روی آورند و این قاچاقچیان همچنان از آنها سوء استفاده می كنند.

بوگدان كراسیچ، رئیس اداره مهاجرت و آوارگی صندوق نجات كودكان در بالكان هشدار می دهد كه خشونت تجربه شده می تواند برای همیشه بر رشد كودكان تأثیر بگذارد و همچنین بر توانایی آنها برای ادغام در كشورهای میزبان تاثیر منفی می گذارد. از دیدگاه فعالان حقوق كودك، اتحادیه اروپا باید به خردسالان فراری اجازه دسترسی به مسیرهای مهاجرتی امن و قانونی را بدهد.

افزایش 30 درصدی صادرات گاز آذربایجان به اروپا
برج ایفل هم از بحران انرژی اروپا در امان نماند
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۳:۲۴ - ۲۳/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۶