دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مهران خط مقدم اربعین در كشور است
 
ایلام- فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام گفت: مهران خط مقدم اربعین در كشور است.
مهران خط مقدم اربعین در كشور است ایلام- فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام گفت: مهران خط مقدم اربعین در كشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جمال شاكرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: مهران خط مقدم كنگره عظیم اربعین است و اگر می خواهیم این حركت بزرگ معنوی سال به سال با كیفیت بالاتری برگزار شود باید مسئولان كشوری مهران را به صورت ویژه ببینند.

وی تصریح كرد: سپاه در سه مقوله در اربعین به صورت ویژه ورود داشت، در بحث تامین و توزیع آب شرب خنك با همكاری آبفا و آب منطقه ای و با تهیه سردخانه های متعدد در مسیر زوار خدمات ویژه ای ارائه شده است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام اضافه كرد: سپاه در حوزه درمان و برپایی بیمارستان های صحرایی در مسیر تردد زوار نیز اقدامات قابل توجهی داشت، از كل 300 تخت بیمارستانی كه در مرز تدارك دیده شده، 150 تخت توسط حوزه درمان سپاه تهیه شده است.

سردار شاكرمی بیان كرد: مركز درمانی بزرگ سپاه در پایانه مرزی مهران خدماتی از قبیل اورژانس، داروخانه، فیزیوتراپی، سونوگرافی و … به زائرین عزیز ارائه می شود.

وی افزود: علاوه بر دو مورد فوق سپاه در بحث حمل و نقل در كنگره عظیم اربعین به كمك دولت آمد، یك هزار و 500 دستگاه وسیله نقلیه از جمله اتوبوس های متعدد توسط سپاه در مرز مهران مستقر شده و در بحث جابجایی زائران خدمات ارائه می شود.

وی گفت: سپاه استان همچنین برای تأمین غذای مناسب برای زائران بیش از 50 موكب را پشتیبانی كرده و علاوه بر این در موكب های خود سپاه نیز به صورت مداوم غذای گرم تهیه شده و در اختیار زوار قرار می گیرد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام تصریح كرد: اربعین یك ظرفیت عظیم برای استان بوده و می تواند پیشرانه توسعه استان باشد، مسئولان استان در كنار رسانه ها باید مطالبات خود را روی تقویت بیش از پیش زیرساخت های اربعین متمركز كنند، با استفاده از تقویت زیرساخت های اربعین می توانیم ماشین توسعه استان را با سرعت بیشتری به جلو ببریم.

وی تصریح كرد: خوشبختانه در اربعین امسال هیچ گونه مشكل امنیتی چه در داخل كشور و چه در داخل خاك عراق نداشتیم، تمامی منطقه تحت رصد اطلاعاتی و امنیتی نیروهای نظامی و امنیتی كشور بوده و شكر خدا در كنگره عظیم اربعین امسال هیچ مشكل امنیتی برای زائرین پیش نیامد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۲۲:۴۱ - ۲۵/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۰۶