دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

كمك 6 میلیارد و 800 میلیون ریالی یك خیر به مركز نگهداری معلولین ذهنی خلخال
 
اردبیل- ایرنا- یك خیر اهل خلخال ساكن تهران در یك اقدام خداپسندانه مبلغ 6 میلیارد و 800 میلیون ریال برای كمك به نگهداری معلولین ذهنی در مركز مهرآفرین این شهر كمك كرد.
 كمك 6 میلیارد و 800 میلیون ریالی یك خیر به مركز نگهداری معلولین ذهنی خلخال اردبیل- ایرنا- یك خیر اهل خلخال ساكن تهران در یك اقدام خداپسندانه مبلغ 6 میلیارد و 800 میلیون ریال برای كمك به نگهداری معلولین ذهنی در مركز مهرآفرین این شهر كمك كرد.

عضو هیات مدیره مركز نگهداری از معلولین ذهنی خلخال در حاشیه مراسم تجلیل از مسعود امیدی خیر نیكوكار در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: مركز مهرآفرین مرداد ماه سال 1384 با اخذ مجوز رسمی از اداره كل بهزیستی استان اردبیل از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی راه اندازی و در سال 1392 به صورت هیات مدیره ای اداره شده و از خانواده های بی بضاعت معلولان نگهداری شده دراین مركز هزینه ای دریافت نمی شود.

دكتر عمران خسروی پزشك با تقدیر از كمك مالی خیرین و حمایت از فعالیت های خیریه این موسسه افزود: برای توسعه فعالیت های موسسه خیریه نهگداری معلولان ذهنی مهرآفرین خلخال اخیرا یك ساختمان به قیمت 10 میلیارد و 500 میلیون ریال خریداری شده است.

عضو هیات مدیره مركز خیریه مهرآفرین اظهار كرد: در حال حاضر ارائه كلیه خدمات پزشكی عمومی و تخصصی به معلولان این موسسه در بیمارستان و مراكز بهداشتی و درمانی خلخال و بیمارستانهای دولتی استان اردبیل رایگان بوده و در این مركز علاوه بر تزریق واكسن كرونا، واكسن آنفلوانزا نیز به معلولان این مركز تزریق شده است.

وی با بیان اینكه طبق اساسنامه این موسسه خیریه زیر نظر هیات امنا و بوسیله هیات مدیره اداره شده و فعالیت های آن اعم از جذب مشاركت های مردمی زیر نظر هیات مدیره است، بیان كرد: موسسه خیریه نگهداری و توانبخشی معلولان ذهنی خلخال با ظرفیت نگهداری 50 معلول آماده دریافت كمك های نقدی و غیرنقدی نیكو كاران می باشد.

خسروی با اشاره به كسب عنوان مركز نمونه موسسه "مهر آفرین " خلخال در بین مراكز توانبخشی استان اردبیل گفت: این موسسه با ارائه بهترین و بالاترین سطح خدمات توانبخشی، بهداشت و درمان، تغذیه و امكانات رفاهی به معلولین مستقر در آن از لحاظ درجه بندی جزو مراكز درجه یك نگهداری معلولین ذهنی كشور محسوب می شود.

وی خاطرنشان كرد: این مركز در طول سال های فعالیت خود توانسته علاوه بر ارائه خدمات به معلولین ذهنی بالای 14 سال منطقه، معلولان ذهنی اعزامی از شهرستان های دیگر استان اردبیل را زیر پوشش خدمات توانبخشی قرار دهد.

عضو هیات مدیره مركز خیریه مهرآفرین گفت: در حالی كه هزینه های ماهانه ارائه خدمات توانبخشی به 51 معلول ذهنی زن مستقر در این موسسه خیریه یك میلیارد و 200 میلیون ریال است، تنها 20 درصد از این هزینه از طریق یارانه پرداختی بهزیستی و مابقی هزینه ها از طریق كمك های مالی اعضای هیات مدیره و همچنین كمك های مالی سایر خیرین تامین می شود.

وی اظهار كرد: در حال حاضر 15 نفر شامل یك پزشك عمومی، 2 پرستار، 2 روانشناس، كارشناس تغذیه و سایر نیروهای انسانی فعال در بخش های مختلف این مركز، خدمات مختلف از جمله فیزیوتراپی، گفتار درمانی، بهداشت و درمان و سایر خدمات روزمره مورد نیاز معلولان این مركز را ارائه می كنند.

برچسب ها
- اداره كل بهزیستی استان اردبیل
- خلخال
- شهر تهران
- استان اردبیل
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۰۳ - ۲۵/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۰۸