دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سرانه سالمندی در اردستان بالاتر از میانگین كشوری است
 
اردستان-رئیس اداره بهزیستی اردستان گفت: سرانه سالمندی در اردستان بالاتر از میانگین كشوری است و باید تمهیدات لازم برای ارائه خدمات بهتر به این قشر فراهم شود.
سرانه سالمندی در اردستان بالاتر از میانگین كشوری است اردستان-رئیس اداره بهزیستی اردستان گفت: سرانه سالمندی در اردستان بالاتر از میانگین كشوری است و باید تمهیدات لازم برای ارائه خدمات بهتر به این قشر فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی مطلب زاده پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای سالمندان شهرستان اردستان اظهار داشت: موضوع سالمندی یكی از موضوعات مهم جوامع بشری امروزی است و به ویژه در كشور خودمان با توجه به رشد جامعه سالمندی، می طلبد كه برنامه ریزی ویژه ای برای این قشر صورت بگیرد.

وی افزود: شهرستان اردستان از جمله شهرستان هایی است كه درصد سالمندی آن بیشتر از كشور بوده و باید برنامه ریزی جامع در خصوص خدماتی كه برای سالمندان داریم انجام شود.

رئیس اداره بهزیستی اردستان خاطرنشان كرد: برخی از سالمندان تحت پوشش كمیته امداد و بهزیستی هستند كه اینان از قشرهای آسیب پذیر هستند و خدمات ویژه ای دریافت می كنند همچنین یك قشر دیگر سالمندان از بازنشستگان هستند كه در این زمینه می طلبد كانون های بازنشستگان فعال باشند.

مطلب زاده در خصوص سالمندان تحت حمایت بهزیستی تصریح كرد: در حوزه امور اجتماعی فقط زنان سرپرست خانوار را داریم كه 165 نفر هستند و در حوزه توانبخشی نیز 287 معلول سالمند وجود دارند كه در مجموع 452 نفر از سالمندان اردستان از خدمات بهزیستی استفاده كرده و تحت حمایت هستند.

وی ادامه داد: خدمات بهزیستی علاوه بر كمك هزینه ماهیانه شامل كمك هزینه درمان، مناسب سازی، ایاب و ذهاب و وسایل كمك توانبخشی نیز است.

رئیس اداره بهزیستی اردستان خاطرنشان كرد: مركز سالمندان سادات كشاورزی در زواره اردستان است كه سالمندان خانم در آن هستند و با حداقل هزینه سالمندان نگهداری می شوند، همچنین مركز سالمندان كوثر اردستان و بخش دیگر سالمندان زواره نیز راه اندازی خواهند شد كه ما در این خصوص كمبودی نداریم.

مطلب زاده با اشاره هفته سالمند كه از ششم تا دوازدهم مهر است، بیان كرد: امسال شعار «تاب آوری و مشاركت زنان سالمند» به عنوان شعار ملی روز جهانی سالمند است كه برای هر روز هفته نیز عنوان های مختلفی انتخاب شده كه بر اساس برنامه هایی اجرا می شود.

حمایت 2160 خانوار سالمند بالای 60 سال در اردستان

ابوالقاسم صادقی نیز در ادامه جلسه گفت: در شهرستان اردستان حدود 2160 خانوار سالمند بالای 60 سال تحت حمایت كمیته امداد هستند كه از تعداد 640 نفر سرپرست مرد هستند و مابقی خانم هستند كه اكثر این افراد هم روستایی هستند.

رئیس كمیته امداد امام خمینی (ره) اردستان خاطرنشان كرد: حدود 5 یا 6 نفر از افراد خانه سالمندان زواره از مددجویان سالمند تحت حمایت كمیته هستند و هزینه های خانه سالمندان نیز از همان حقوق ماهیانه مددجویان تأمین می شود.

وی بیان كرد: در سال گذشته نیز تعدادی ویلچر، عصا و دیگر وسایل مورد نیاز بین مددجویان نیازمند توزیع شد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۵:۰۲ - ۲۳/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۸۵