دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

توزیع بیش از 11 میلیارد ریال تجهیزات آموزشی و فناوری بین مدارس استثنایی خراسان شمالی
 
مدیركل نوسازی مدارس خراسان شمالی از توزیع 11 میلیارد و 800 میلیون ریال تجهیزات آموزشی و فناوری میان مدارس استثنایی این استان طی امروز خبر داد.
توزیع بیش از 11 میلیارد ریال تجهیزات آموزشی و فناوری بین مدارس استثنایی خراسان شمالی امین فلاح در گفت و گو با ایسنا، اظهار كرد: این تجهیزات شامل پروژكتور، لپ تاپ، كیت بریل آموزی، ویلچر، واكر، صندلی سی پی و توپ سی پی است.

وی افزود: در واقع از این میزان 4.5 میلیارد ریال در حوزه فناوری و هوشمندسازی مدارس، 3 میلیارد و 300 میلیون ریال در حوزه توانبخشی و 4 میلیارد ریال نیز در حوزه آموزشی هزینه شده است.

فلاح ادامه داد: تجهیزات بر اساس نیازسنجی مدارس و سطح محرومیت آن ها توزیع شده است.

وی در ارتباط با مدارس استثنایی استان بیان كرد: حدود 7 پروژه برای دانش آموزان استثنایی در این اداره كل وجود داشته كه شامل مدرسه 3 كلاسه بام در شهرستان اسفراین، مجتمع 6 كلاسه اوتیسم در بجنورد و خوابگاه دانش آموزان استثنایی حضرت زینب در بجنورد بوده است.

این مقام مسئول افزود: علاوه بر آن پروژه 4 كلاسه شهیدان زنده دل بجنورد، دبستان یك كلاسه سیب سرخ یكه صعود در راز و جرگلان، مدرسه شهید اربابی شهر بجنورد و مدرسه 4 كلاسه ایثار اسفراین از دیگر پروژه هایی بوده كه برای این گروه از دانش آموزان ساخته شده است.

وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه ها 30 میلیارد تومان هزینه شده كه از این مقدار 22 میلیارد تومان كمك خیران و 8 میلیارد تومان نیز اعتبار دولتی بوده است.

به گفته مدیركل نوسازی مدراس خراسان شمالی، بیشتر پروژه های انجام شده برای دانش آموزان استثنایی از سال 90 تاكنون است.

در مجموع 3 هزار و 400 دانش آموز زیر پوشش خدمات آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی هستند كه از این تعداد هزار و 600 نفر در مدارس استثنایی و بقیه در مدارس تلفیقی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۴:۴۱ - ۲۳/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۸۵