دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دانش آموزی بدون مدرسه و مدرسه ای بدون معلم نخواهد بود
 
معاون آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام كرد: روز اول مهر 1401 هیچ دانش آموزی بدون مدرسه و هیچ مدرسه ای بدون معلم نخواهد بود.
 دانش آموزی بدون مدرسه و مدرسه ای بدون معلم نخواهد بود وجیهه فاضل در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینكه پیش بینی می شود در سال تحصیلی جدید 510 هزار دانش آموز در دوره ابتدایی در استان اصفهان تحصیل كنند، اظهار كرد: تاكنون 91 هزار و 729 دانش آموز در پایه اول در مدارس استان ثبت نام كرده اند.

وی در مورد برنامه های اداره كل آموزش و پرورش استان برای شناسایی دانش آموزان واجب التعلیمی كه ممكن است در مدارس ثبت نام نكرده باشند، گفت: یكی از برنامه ها و اولویت های آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین، تأمین و بسط عدالت در برخورداری از فرصت های تعلیم و تربیت و جذب كلیه دانش آموزان شش سال تمام است. در این راستا هر سال در چند مرحله با هماهنگی اداره ثبت احوال، لیست دانش آموزان واجدالشرایطی كه در مدارس ثبت نام نكردند احصا شده و با هماهنگی سایر ارگان ها نسبت به شناسایی و جذب حداكثری این دانش آموزان اقدام می شود.

اجرای برنامه انسداد مبادی بی سوادی

معاون آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش استان از اجرای مدیریت برنامه انسداد مبادی بی سوادی خبر داد و افزود: شناسایی، جذب و نگه داشت كودكان لازم التعلیم، استفاده از ظرفیت دستگاه های برون سازمانی از قبیل اداره كل بهزیستی، اداره كل دادگستری، مجمع خیرین و ... برای كمك به جذب كودكان بی بضاعت، كودكان كار و بد سرپرست، برگزاری نشست های تخصصی با مدیران مدارس و راهبران آموزشی و تربیتی مدارس روستایی و كلاس های چندپایه و ائمه جماعات مساجد، شناسایی دانش آموزان لازم التعلیم در سطح مناطق و نواحی به صورت جهادی همچون جست وجوی خانه به خانه از برنامه های آموزش و پرورش استان است.

وی همچنین به مشاركت با دفاتر تسهیل گری به منظور شناسایی دانش آموزان لازم التعلیم و جذب و نگهداشت آنان در مدارس اشاره كرد و گفت: احصاء آمار دانش آموزان نیازمند كه در شرف ترك تحصیل هستند و حمایت خانواده ها و دانش آموزان به منظور نگهداشت آنان در مدرسه و نیز دریافت اسامی دانش آموزانی كه كودك كار هستند از اداره كل بهزیستی و پیگیری ثبت نام آن ها در مدارس به طور جدی دنبال می شود.

فاضل به تمهیدات پیش بینی شده برای شروع سال تحصیلی جدید در استان اشاره و تأكید كرد: روز اول مهر 1401 هیچ دانش آموزی بدون مدرسه و هیچ مدرسه ای بدون معلم نخواهد بود.

وی همچنین از زمینه سازی برای رعایت هر چه بهتر شیوه نامه های بهداشتی و ایجاد محیطی امن در مدارس خبر داد و گفت: توزیع به موقع كتب درسی، تكمیل سنجش دانش آموزان ورودی پایه اول و شاداب سازی فضا و محیط مدرسه از برنامه های استقبال سال تحصیلی جدید است.

افزایش تعداد مدارس دو نوبته در استان

معاون آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش استان از افزایش تعداد مدارس دو نوبته خبر داد و گفت: افزایش رشد جمعیت دانش آموزی به خصوص در مركز شهر، ورود اتباع خارجی به استان و شهرهای بزرگ، غیرقابل استفاده بودن یكسری از مدارس به دلیل فرسودگی و مواجه شدن با پدیده فرونشست زمین و مهاجرپذیر بودن شهر اصفهان به ویژه در نواحی 3، 4 و 5 از دلایل افزایش مدارس دو نوبته در استان است.

وی خاطرنشان كرد: آموزش امسال به صورت حضوری خواهد بود و استفاده از شبكه آموزشی شاد برای تكمیل فعالیت های یادگیری دانش آموزان مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته فاضل، با ورود معلمان فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و ماده 28 و همچنین به كارگیری دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ورودی 98 به صورت حق التدریس، كمبود معلم در استان تا میزان زیادی رفع شده است.

وی به برنامه های آموزش و پرورش استان برای جبران عقب ماندگی و مشكلات آموزشی دانش آموزانی كه پایه اول و دوم را به صورت غیرحضوری آموزش دیده اند اشاره و اظهار كرد: معرفی به پایگاه های رشد، اجرای طرح تثبیت یادگیری كه طی دو مرحله در بهمن ماه سال گذشته و تابستان امسال اجرایی شد، اجرای طرح مطالعه دقیق – یادگیری عمیق (هر هفته یك كتاب داستان به همراه فایل صوتی و برگزاری آزمون در سطوح مختلف یادگیری) و پررنگ كردن نقش اولیاء در زمینه یادگیری دانش آموزان از برنامه های پیش بینی شده برای جبران عقب ماندگی و مشكلات آموزشی دانش آموزان است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۳۴ - ۲۷/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۱۹