دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معاون بهزیستی همدان از آغاز اجرای طرح توانمندسازی توان یابان استان خبر داد
 
همدان- ایرنا- معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان از آغاز اجرای طرح توانمندسازی و ارائه خدمات مداخلات تخصصی برای سه گروه از توان یابان استان شامل سالمندان، نابینایان و ناشنوایان خبر داد.
معاون بهزیستی همدان از آغاز اجرای طرح توانمندسازی توان یابان استان خبر داد همدان- ایرنا- معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان از آغاز اجرای طرح توانمندسازی و ارائه خدمات مداخلات تخصصی برای سه گروه از توان یابان استان شامل سالمندان، نابینایان و ناشنوایان خبر داد.

«امیر كوكائیان» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح توانمندسازی و ارائه خدمات مداخلات تخصصی از هفته گذشته به مدت یكسال برای 50 داوطلب از هر گروه سالمندان، نابینایان و ناشنوایان توسط بهزیستی استان همدان در راستای ارتقا سطح زندگی و از بین بردن احساس ناتوانی در جامعه هدف اجرا می شود.

وی تصریح كرد: این طرح به منظور اینكه افراد دارای معلولیت قادر باشند با استفاده از توانایی ها، ظرفیت ها و استعدادهای خود و ایجاد ارتباط موثر در جامعه به حداكثر توانمندی فردی در جهت استقلال رسیده و با شور و نشاط در جامعه زندگی كنند پایه ریزی شده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با اشاره به اینكه آموزش های بخش عمومی در چهار حوزه آموزش، تغییر نگرش، مطالبه گری و فعالیت های اجتماعی به این افراد ارائه می شود افزود: ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، اوقات فراغت و گردشگری، توانبخشی و حمایتی در فضاهای باز و پارك ها به صورت گروهی برای دستیابی به یك زندگی سالم و موفق جامعه هدف در دستور كار این طرح قرار دارد.

كوكائیان خاطرنشان كرد: خانواده های بسیاری از سالمندان و معلولان بینایی و شنوایی از داشتن كمترین آگاهی های عمومی در زمینه مراقبت از مددجو، آشنایی با مهارت های مختلف زندگی مانند تاب آوری، برخورد خلاقانه، خودآگاهی، اعتماد به نفس و مانند آن، محروم هستند كه این عدم آگاهی، نقش مهمی در كاهش توانایی و قدرت روانی این گروه از مددجویان دارد و آنها را بیش از پیش در انزوا فرو می برد.

وی تصریح كرد: عمده محتوای طرح توانمندسازی توان یابان به آموزش مهارت های زندگی و مراقبت های بهداشتی اختصاص دارد و با هم افزایی مراكز تحت نظارت بهزیستی مانند سازمان های مردم نهاد(NGO)، انجمن توانیابان، كانون ناشنوایان و انجمن نابینایان انجام می شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: توانمند سازی سالمندان، نابینایان و ناشنوایان مستلزم توجه روز افزون تمامی آحاد جامعه نسبت به قوانین حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و پیام انسان مدارانه این قوانین است.

كوكائیان افزود:به ازای هر 15 مددجو، یك تسهیلگر كار اجرای طرح را عهده دار می شود كه اجرای این طرح برای مددجو و خانواده، هیچ گونه هزینه ای ندارد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یك سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می برند.

استان همدان حدود یك میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب ها
- سازمان بهزیستی
- سالمندان
- همدان
- معلولان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۰۹ - ۲۸/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۰۷