دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

افزایش 30 درصدی مشكلات اسكلتی نوجوانان و جوانان
 
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران از افزایش 30 درصدی مشكلات اسكلتی و عضلانی نوجوانان و جوانان كشور در دوران كرونا خبر داد.
افزایش 30 درصدی مشكلات اسكلتی نوجوانان و جوانان
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران از افزایش 30 درصدی مشكلات اسكلتی و عضلانی نوجوانان و جوانان كشور در دوران كرونا خبر داد.
مشكلات عضلانی و اسكلتی«احمد موذن زاده» در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: در دوران كرونا به علت تغییر سبك زندگی مشكلات عضلانی و اسكلتی در كشور افزایش داشته است.

وی افزود: چاقی، پوكی استخوان، استئوپروزیز و مشكلات حركتی در كودكان، نوجوانان و سالمندان افزایش یافته است.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران تاكید كرد: قرنطینه ناشی از كرونا، استفاده از سیستم آنلاین نوجوانان را در معرض اختلال رشد و پوكی استخوان و ناهنجاری های رشدی قرار داده است.

موذن زاده با اشاره به وضع فعلی كشور و كنترل بیماری كرونا ابراز امیدواری كرد: امسال همه مقاطع تحصیلی حضوری و توأم با فعالیت بدنی باشد تا از آسیب های بیشتر در این زمینه جلوگیری شود.

وی گفت: مشكلاتی چون انحراف ستون فقرات و گرفتگی های عضلانی یك نفر از 4 كودك را گرفتار كرده است و چاقی و كم تحركی علت اصلی این مشكلات است.

رئیس انجمن فیزیوتراپی افزود: نشان های طولانی در كلاس های آنلاین و استفاده از لوازم غیر آرگونومیك برای دانش آموزان زمینه ساز مشكلات عضلانی-اسكلتی است.

موذن زاده همچنین گفت: سیزدهمین همایش بین المللی فیزیوتراپی ایران با محوریت زندگی پویا با حضور 3 هزار نفر از همكاران فیزیوتراپیست از داخل كشور و میهمانان خارجی برگزار می شود.

وی افزود: 130 مقاله در این همایش پذیرفته شده است كه در كنار آن میزگرد های علمی با مشاركت سایر گروه های تخصصی پزشكی و ارائه آخرین یافته های علمی در رشته فیزیوتراپی در تاریخ 13 تا 15 مهر در مركز همایش های هتل المپیك تهران برگزار می شود.
   تاریخ: ۱۷:۱۲ - ۲۷/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۰۵