دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اینفوگرافیك | رایگان شدن 8 خدمت دندانپزشكی برای 2 گروه از مردم | هزینه دندانپزشكی در ایران چقدر است؟
 
وزارت بهداشت اخیرا، ضمن اعلام تعرفه های خدمات دندانپزشكی، 8 خدمت را در این حوزه برای بعضی از افراد جامعه رایگان یا با تخفیف اعلام كرده است.
وزارت بهداشت اخیرا، ضمن اعلام تعرفه های خدمات دندانپزشكی، 8 خدمت را در این حوزه برای بعضی از افراد جامعه رایگان یا با تخفیف اعلام كرده است.

دندان پزشكی به گزارش همشهری آنلاین، گران بودن خدمات دندانپزشكی و زیر بار نرفتن بیمه ها برای جبران خسارت های درمانی در این حوزه باعث شده است سالانه شاهد ازدست رفتن بیش از 30 میلیون دندان در كشور باشیم.

این آماری است كه محمداعظم مسعودی زاده رئیس جامعه دندانسازان و مدرس دانشگاه تهران در گفت وگو با روزنامه همشهری اعلام كرده و گفته است كه براساس تحقیقات اتاق بازرگانی ایران برای واردات پروتز است.

او همچنین گفت: مردمی كه به مراكز دولتی برای انجام امور دندانپزشكی مراجعه می كنند، معتقدند برای ترمیم 2 تا 3 دندان در ماه باید كل حقوق دریافتی خود را پرداخت كنند و همین مسئله باعث شده است اغلب مراجعات افراد به دندانپزشكی، به كشیدن دندان های پوسیده خلاصه شود.

مدیركل اداره سلامت بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت هم چندی پیش در گفت وگو با ایسنا گفته بود كه بررسی گروه های مختلف سنی در ایران براساس شاخص DMFT (وجود پوسیدگی یا كشیدن دندان بر اثر پوسیدگی و یا ترمیم دندان های پوسیده) نشان می دهد در گروه سنی 12 سال 1.84 است، به این معنی كه به طور متوسط هر كودك 12 ساله ایرانی نزدیك به 2 دندان پوسیده، پرشده یا كشیده شده دارد.

در این میان، وزارت بهداشت اخیرا 8 خدمت دندانپزشكی را برای 2 گروه از جامعه روستایی رایگان و برای آنها در جامعه شهری با 65 درصد تخفیف اعلام كرده است.

در اینفوگرافیگ زیر می توانید این 8 خدمت را به علاوه بازه قیمتی تعرفه های دندانپزشكی را در ایران ببینید:

اینفوگرافیك | رایگان شدن 8 خدمت دندانپزشكی برای 2 گروه از مردم | هزینه دندانپزشكی در ایران چقدر است؟ خبرنگار: لاله غزالی | گرافیست: داود سرخوش
منبع خبر:
همشهری
   تاریخ: ۱۳:۵۹ - ۲۹/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۰