دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشكیل جلسه داد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشكیل جلسه داد

هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، بعد از ظهر روز دوشنبه با حضور رئیس دانشگاه، معاونان و دیگر اعضاء، در سالن حوزه ریاست دانشگاه تشكیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه با اشاره به برنامه هایی كه دانشگاه طی دو ماه آینده در پیش دارد، گفت: قرار است كه تفاهم نامه بین وزیر بهداشت و رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی برای واگذاری 31 مركز جامع توانبخشی ایثار بنیاد در مراكز استان ها، امضاء شود تا این مراكز با نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، خدمات توانبخشی به بیماران و نیازمندان سطح كشور ارائه بدهند.

وی، افتتاح دانشكده سلامت اجتماعی، تجهیز بخش ایثار در مركز روانپزشكی رازی جهت بهره برداری سریعتر ، تدوین و ارائه سند ملی توانبخشی به شورایعالی سلامت و امنیت غذایی و برگزاری اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشكی كشور به میزبانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، را از برنامه های دانشگاه طی دو ماه آینده ذكر كرد.

وی از معاونان آموزشی و درمان دانشگاه خواست تا نسبت به آمادگی كامل دانشكده سلامت اجتماعی برای افتتاح رسمی آن و تجهیز مركز ایثار در مركز روانپزشكی رازی برای بهره برداری سریعتر و ارائه خدمات به بیماران، اقدام كنند.

دكتر خانكه با اشاره به بازدید روز گذشته از امكانات مركز جامع توانبخشی نشاط كه به اتفاق دكتر محمدعیسی مالمیر مدیرعامل موسسه تامین درمان بسیجیان كشور انجام شد، گفت: امكانات مركز نشاط برای برگزاری اجلاس روسای دانشگاه ها مناسب است، اما باید براساس نیاز این اجلاس، نسبت به تكمیل تجهیزات آن اقدام شود.

در ادامه ، دكتر مهدی خانكه مشاور معاونت توسعه مدیریت دانشگاه، گزارشی از اقدامات اولیه تداركاتی مربوط به برگزاری اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشكی را ارائه داد كه با تبادل نظر و پیشنهادهای ارائه شده اعضای هیات رئیسه، مقرر شد تا بررسی بیشتر روی امكانات مركز نشاط صورت بگیرد، ضمن آنكه آمادگی برای برگزاری اجلاس در داخل دانشگاه نیز ایجاد شود.

براساس دستورجلسه پیش بینی شده، برنامه راهبردی و عملیاتی دانشگاه كه توسط معاونان نهایی شده بود، توسط دكتر نقی خانی ارائه شد و رئیس دانشگاه مشخصه و نقطه قوت این برنامه را نگارش آن توسط معاونان و همكاران دانشگاه دانست و گفت: این برنامه خط مشی دانشگاه را به سمت توسعه نشان می دهد.

در ادامه، دكتر فرزین نیا مشاور رئیس دانشگاه و مدیر حوزه ریاست، آئین نامه مربوط به حذف هزینه های زائد و غیرضرور را كه از سوی معاون رئیس جمهوری ابلاغ شده است، قرائت كرد و دكتر خانكه رئیس دانشگاه نیز با ابراز امیدواری كه منابع تخصیصی دانشگاه آنقدر باشد كه بتوان همه برنامه های دانشگاه را اجرا كرد، گفت: متاسفانه منابع محدود است و باید همه معاونان، هزینه ها را مدیریت و مراقبت كنند.

سپس، با ارائه گزارش از بررسی های اولیه در مورد چگونگی تجهیز مركز ایثار در مركز روانپزشكی رازی، اعضای هیات رئیسه نظرها و پیشنهادهای خود در این ارتباط را مطرح كردند و در نهایت، رئیس دانشگاه، از دكتر لایقی معاون درمان، دكتر رضائی رئیس مركز روانپزشكی رازی، دكتر فرخی معاون توسعه مدیریت، دكتر خرم خورشید معاون آموزشی و دكتر خدایی مدیر گروه روانپزشكی خواست تا با تهیه پروپوزالی در این ارتباط، و بررسی های همه جانبه، تصمیم نهایی را برای تجهیز این مركز بگیرند.

ضمنا دكتر لایقی معاون درمان دانشگاه با اشاره به ابلاغ های صادر شده برای مدیران گروه های آموزشی و تفویض اختیار مدیریت بخش های توانبخشی مراكز درمانی تابعه به آنان، درخواست پرداخت كارانه ای را براساس حضور فعال مدیران گروه ها در مراكز درمانی، به هیات رئیسه ارائه داد كه مورد تصویب قرار گرفت.

بخش پایانی این نشست نیز به سخنان حجت الاسلام والمسلمین محمد افشاری مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه اختصاص داشت كه حدیثی از امیرالمومنین علی (ع) روایت شده از حضرت رسول (ص) گفت.

براساس این حدیث، رسول گرامی اسلام فرمودند كه خداوند رحمت كند شخصی را كه پدر و مادرش را در انجام كار نیك یاری كند، خداوند رحمت كند شخصی را كه به فرزندش در انجام كار نیك كمك كند، خداوند رحمت كند همسایه ای را كه همسایه خود را در انجام كار نیك یاری كند، خداوند رحمت كند رفیقی را كه به رفیق خود در انجام كار نیك كمك كند، خداوند رحمت كند فردی را كه حاكم و فرمانروایش را در كار نیك كمك كند.

وی در پایان سخنانش، دعا كرد و از خداوند خواست تا رحمت الهی را شامل همه مسئولان و همكاران دانشگاه، خودمان و خانواده هایمان گرداند كه برای پیشبرد اهداف دانشگاه و نظام، با یكدیگر همكاری دارند.

انتهای پیام/

   تاریخ: ۱۲:۴۰ - ۲۹/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۰