دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وب دا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی زنجان: پیشگیری از خودكشی، مستلزم شناخت واقعیت های موجود است
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی زنجان گفت: پیشگیری از خودكشی، مستلزم این است كه در وهله اول، واقعیت های موجود، شناسایی شود و در مراحل بعد، اطلاعات دقیق، درست و واقعی احصاء شده و آنالیز و تحقیقات لازم صورت گیرد.
وبدا - زنجان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی زنجان: پیشگیری از خودكشی، مستلزم شناخت واقعیت های موجود است
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی زنجان گفت: پیشگیری از خودكشی، مستلزم این است كه در وهله اول، واقعیت های موجود، شناسایی شود و در مراحل بعد، اطلاعات دقیق، درست و واقعی احصاء شده و آنالیز و تحقیقات لازم صورت گیرد.



پایگاه خبری وبدا-زنجان: دكتر مشهود تقی لو در كمیته پیشگیری از خودكشی كه به منظور تبیین برنامه استراتژیك پیشگیری از خودكشی در استان با حضور نمایندگان ادرات و سازمان های ذیربط برگزار شد، اظهار كرد: خودكشی فقط به منزله مرگ یك انسان نیست بلكه بار روانی آن گریبانگیر كل جامعه می شود.

وی افسردگی و برخی اختلالات مرتبط با اعصاب و روان را زمینه سازِ ایجاد افكار خودكشی و اقدام افراد به خودكشی عنوان كرد و افزود: خودكشی به صورت یك سیكل معیوب، عاملی برای اتفاقات مشابه در سایر افراد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی زنجان به خانواده ها هشدار داد: زمانی كه یكی از افراد خانواده درباره خودكشی صحبت می كند، امكان ایجاد افكار خودكشی یا اقدام به خودكشی وجود دارد و حتما باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی سرمایه گذاری در امر بهداشت و پیشگیری را موثرتر، كم هزینه تر و آسان تر از درمان و توانبخشی دانست و گفت: خودكشی باعث اتلاف سرمایه گذاری بر روی افراد جامعه می شود در حالی كه با اقداماتی چون مشاوره، دارودرمانی یا فعالیت و ورزش منظم، قابل پیشگیری است.

دكتر تقی لو با تاكید بر اینكه خودكشی با تولیت و مسئولیت یك دستگاه منحصر به فرد، قابل پیشگیری نیست، اظهار كرد: از آنجایی كه بحث سلامت، متكی بر پایه های پذیرش مردم و مسائل فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی است، دانشگاه علوم پزشكی علی رغم وسعت و گستردگی زیاد، به تنهایی نمی تواند مسئولیت پیشگیری از خودكشی را بر عهده بگیرد.

وی در خصوص عواقب خانوادگی و اجتماعی حاصل از خودكشی، هشدار داد و خاطرنشان كرد: ما خود را در امر پیشگیری از خودكشی، مكلف و موظف می دانیم و از همه ارگان ها و دستگاه های ذیربط، در امر خیر و مقدسی چون نجات جان انسان ها، كمك و یاری می طلبیم.

گفتنی است كمیته پیشگیری از خودكشی به همت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكی زنجان، صبح یكشنبه 22آبان در سالن اجلاس مركز همایش های بین المللی روزبه برگزار شد.
منبع خبر:
وب دا
   تاریخ: ۱۱:۴۳ - ۲۳/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۶