دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

گیلان پایلوت طرح بیمه مركزی برای اصلاح نقاط حادثه خیز است
 
رشت - ایرنا - رئیس كل بیمه مركزی جمهوری اسلامی ایران از هدفگذاری برای اجرای 20 پروژه صنعت بیمه در كشور طی سالجاری خبر داد و گفت: یكی از این پروژه ها طرح كاهش تصلادفات و محوریت اصلاح نقاط حادثه خیز با همكاری پلیس و قوه قضائیه است كه به صورت پایلوت در گیلان اجرا می شود.
گیلان پایلوت طرح بیمه مركزی برای اصلاح نقاط حادثه خیز است رشت - ایرنا - رئیس كل بیمه مركزی جمهوری اسلامی ایران از هدفگذاری برای اجرای 20 پروژه صنعت بیمه در كشور طی سالجاری خبر داد و گفت: یكی از این پروژه ها طرح كاهش تصلادفات و محوریت اصلاح نقاط حادثه خیز با همكاری پلیس و قوه قضائیه است كه به صورت پایلوت در گیلان اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، مجید بهزادپور روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی صنعت بیمه كشور با مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی، صنعت بیمه را موضوعی محوری و مهم خواند و افزود: با توجه به ویژگی های منطقه ای گیلان از جمله فرهنگ بالای مردم كه بر این اساس و طبق شاخص ها، بیمه گذاری در این خطه از متوسط كشوری بالاتر است، زمینه های ارزشمند سرمایه گذاری استان و گردشگری و گستردگی سفرها این استان را به عنوان پایلوت برای اجرای برخی پروژه ها در نظر گرفته ایم.

وی خاطرنشان كرد: تصادفات و خسارت های جانی و مالی ناشی از آن یكی از معضلات جدی كشور است كه هم در بعد اقتصادی و هم اجتماعی آثار زیانباری در كشور دارد و باید این مساله به هر شكل ممكن كاهش داده و حل كنیم.

وی گفت: در حال حاضر 90 درصد موتورسواران بیمه نیستند و هرساله بدلیل سوانح رانندگی هزاران نفر كشته و چند صد هزار نفر مجروح می شوند چنانكه در مجموع سالانه حدود نیم میلیون نفر درگیر این مسائل می شوند و این شرایط اهمیت بیمه را بیش از پیش نشان می دهد.

بهزاد پور در حال حاضر صنعت بیمه را مرتبط ترین حوزه ها با مردم در كشور دانست و گفت: در همین راستا سال گذشته 52 میلیون و 500 هزار مورد خسارت در كشور پرداخت شده كه پیش بینی می شود این تعداد امسال به 60 میلیون مورد برسد.

وی با اشاره به اینكه صنعت بیمه در بسیاری از موضوعات همچون درمان، شخص ثالث، تصادفات، صنعت، آتش سوزی و مسكن به مردم خدمات می دهند، تصریح كرد: ظرفیت و توانایی بیمه بسیار از بیش از این مباحث است اما استفاده از بیمه نسبت به ظرفیت آن خیلی اندك می باشد.

وی ادامه داد: صنعت بیمه در دنیا در بعد اقتصادی یكی از نهادهای اصلی تامین منابع برای سرمایه گذاری عمومی است ضمن آنكه خود می تواند سرمایه گذاری انجام دهد.

رئیس كل بیمه مركزی جمهوری اسلامی ایران عنوان كرد: معتقد نیستیم بیمه گری باید سودآور باشد زیرا این صنعت باید به مردم خدمات دهد اما آنچه برای بیمه سودآور است سرمایه گذاری می باشد كه در سرمایه گذاری توانایی در ارزیابی ریسك است

وی با بیان اینكه صنعت بیمه باید در توسعه كشور نقش داشته باشد، افزود: نمایندگان كمك كنند تا ارتقای جایگاه و نقش واقعی صنعت بیمه را تبیین كرده و بتوانیم یك حلقه تامین منابع و مدیریت ریسك در كشور داشته باشیم.

وی گفت: باید نقش واقعی صنعت بیمه را احیاء كنیم تا اهرم جدی برای برون رفت از وضعیت اقتصادی كشورمان در كنار بورس و بانك ها باشد.

بهزادپور بر ضرورت اصلاح فرآیند خدمات در راستای پرداخت خسارت در زمان كمتر و ارائه خدمات و هزینه خسارت بدون مراجعات حضوری مردم تاكید و بیان كرد: بدین منظور چندین اپلیكیشین و نرم افزار تعریف كردیم.

وی از رونمایی چندین پروژه بیمه مركزی در روز سیزدهم آذرماه مصادف با روز بیمه خبر داد و گفت: تعدادی از این پروژه ها بسیار تاثیرگذار و موثر است چنانكه در پروژه مربوط به تصادفات علاوه بر افزایش سرعت در فرآیند امور؛ جلوی تخلف و تقلب نیز گرفته می شود.

این مسئول بیمه ای كشور، یكی از بحث های جدی در بیمه تكمیلی را تعداد كم افراد تحت پوشش این بیمه عنوان و ذكر كرد: در حال حاضر 17 میلیون نفر تحت پوشش بیمه تكمیلی هستند كه این رقم بخش محدودی از جامعه را تشكیل می دهند.

رئیس كل بیمه مركزی جمهوری اسلامی ایران در ادامه به برخی پروژه ها و اصلاح آیین نامه های بیمه تكمیلی اشاره و تصریح كرد: اولین گام با نظام پزشكی برداشته شده است چنانكه در گذشته 50 مورد اعم از واحدهای كوچكی مثل داروخانه ها و فیزیوتراپی ها نمی توانستند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند اما اكنون این امر امكانپذیر شده و بسیار مورد استقبال هم قرار گرفته است.

وی سامانه پیاده سازی نظارت هوشمند، سامانه ثبت كشف تخلف و ارزیابی خسارت آنلاین برای خسارت های زیر 20 میلیون تومان و بحث نرم افزاری ریسك و سوئیچ بیمه برای نظارت را از جمله پروژه های دیگر بیمه مركزی كشور دانست.

بهزادپوردر ادامه همچنین از نمایندگان مردم خواست تا كاركنانی بیمه ای كه بیش از 10 سال سابقه دارند و سال ها در شرایط قراردادی هستند را برای ایجاد انگیزه مشمول تغییر وضعیت نمایند.

وی خاطر نشان كرد: تغییر وضعیت این كاركنان بارمالی به دوش دولت ندارد زیرا صنعت بیمه خود منابع مالی آن را تامین می كند و این در ارتقای كیفیت كار تاثیر گذار است.

برچسب ها
- رشت
- بیمه ایران
- گیلان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۵۶ - ۲۶/۰۸/۱۴۰۱   بازدید: ۱۱۴