دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

هفت هزار بیمار خاص زیر پوشش بیمه سلامت خراسان رضوی قرار دارند
 
مشهد- ایرنا- مدیر كل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: هم اكنون هفت هزار و یك بیمار خاص و صعب العلاج زیر پوشش خدمات بیمه ای این اداره كل قرار دارند كه بیشتر آنان را بیماران مزمن كلیه تشكیل می دهند.
هفت هزار بیمار خاص زیر پوشش بیمه سلامت خراسان رضوی قرار دارند مشهد- ایرنا- مدیر كل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: هم اكنون هفت هزار و یك بیمار خاص و صعب العلاج زیر پوشش خدمات بیمه ای این اداره كل قرار دارند كه بیشتر آنان را بیماران مزمن كلیه تشكیل می دهند.

دكتر علیرضا رمزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 هزار و 240 بیمار ام. اس، هزار و 38 بیمار پیوند كلیه، 470 بیمار تالاسمی، 130 بیمار دیالیز صفاقی، 632 بیمار هموفیلی، 2 هزار و 491 بیمار مزمن كلیه از گذشته زیر پوشش بیمه سلامت قرارداشته اند.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از این بیماران، صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در كشور و خراسان رضوی راه اندازی شده است كه هدف از راه اندازی این صندوق پوشش خدمات دارو و كالاهای سلامت مشمولان و بهبود محافظت مالی از بیماران خاص و صعب العلاج است.

مدیر كل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر علاوه برآن پنج بیماری، چهار بیماری دیگر شامل: " موكوپلی ساكاریدوز، بال پروانه ای، سیستیك فیبروزیس و اتیسم" نیز در قالب صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج زیر پوشش حمایت های بیمه ای قرار گرفته اند.

رمزی افزود: اخیراً با راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج هزینه خدماتی نظیر داروها و تجهیزات پزشكی، كالاها و خدمات سلامت محور مرتبط با بیماری های خاص و صعب العلاج مشتمل بر خدمات پیشگیرانه، خدمات تشخیصی درمانی، خدمات بازتوانی و توانبخشی و مراقبت های دوره ای و تسكینی، خدمات پرستاری و درمان در منزل تحت پوشش این صندوق قرارگرفته است.

وی ادامه داد: هم اكنون در مراحل اولیه اجرای این طرح هستیم و دانشگاه علوم پزشكی مشهد اطلاعات بیماران مشمول را گردآوری كرده است و روند مشمول شدن سایر بیماری ها تحت عنوان بیماران خاص و صعب العلاج به صورت تدریجی و براساس ابلاغ سازمانی در سطح كشور بوده و متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیركل بیمه سلامت استان خراسان رضوی عنوان كرد: با توجه به نوسانات قیمت ارز و تاثیر آن بر قیمت داروهای بیماران خاص، برای اصلاح قیمت ها بر اساس مصوبات شورای عالی بیمه اقدام شده است.

رمزی افزود: افراد دارای بیماری صعب العلاج به سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس bimehsalamatiranian.ir مراجعه كرده و درخواست بهره مندی از بسته های خدماتی این صندوق را اعلام كنند.

هیات دولت در اجرای تكلیف قانونی بند «ن» تبصره 17 قانون بودجه سال 1401 كل كشور و با توجه به ضرورت تسریع در توسعه محافظت مالی از بیماران خاص و صعب العلاج، اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج را در پنجم مردادماه امسال به تصویب رساند.

سوم آبان ماه 1401 و همزمان با آیین نكوداشت روز ملی بیمه سلامت صندوق حمایت از بیماران خاص، صعب العلاج و نادر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی رونمایی شد.

صندوق بیماران خاص، صعب العلاج و نادر با بودجه پنج هزار میلیارد تومانی برای نخستین بار در كشور راه اندازی شد تا به این وسیله بتوان بخشی از مشكلات این بیماران را برطرف كرد و حمایت های دولتی برای كاهش هزینه های درمانی را گسترش داد.

سازمان بیمه سلامت خراسان رضوی دارای یك اداره كل بیمه سلامت در مشهد و 13 اداره بیمه سلامت در شهرستانهای نیشابور، سبزوار، كاشمر، تایباد، فریمان، سرخس، خواف، قوچان، درگز، تربت جام، تربت حیدریه، چناران و گناباد است.

57 درصد از جمعیت 6 میلیون و 870 هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۱۷ - ۰۹/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۴