دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

لزوم توجه به بهسازی معابر شهری برای معلولان
 
در سال گذشته 192 هزار مترمربع از معابر كلانشهر اصفهان برای تردد راحت توانخواهان مناسب سازی شده است.
كمی توجه به معلولان را بیشتر كنیم
لزوم توجه به بهسازی معابر شهری برای معلولان
در سال گذشته 192 هزار مترمربع از معابر كلانشهر اصفهان برای تردد راحت توانخواهان مناسب سازی شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مركز اصفهان؛ مدیركل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با بیان اینكه برای بهسازی معابر شهری مشاور عمرانی تعیین شده، گفت: تجهیز اماكن و معابر قدیمی برای دسترس پذیری آسان جانبازان و معلولان در دستور كار شهرداری است.

سید علی معرك نژاد با اشاره به مناسب سازی تمامی ایستگاه های مترو و بی آر تی جدید برای توانخواهان افزود: شهروندان اصفهانی در صورت مشاهده گذرگاه دشوارگذر برای معلولان، مراتب را از طریق سامانه تلفنی 137 با شهرداری در میان بگذارند.

وی در ادامه گفت: شش هزار جانباز، معلول، بیمار خاص، بانوی سرپرست خانوار، سالمند دارای بیش از 60 سال سن و مادرانی كه از سال 1400 به بعد دارای فرزند سوم شدند، برای دریافت كارت منزلت شهروندی، با تسهیلات ویژه مانند استفاده رایگان یا با تخفیف از مراكز رفاهی، فرهنگی و هنری، مترو و اتوبوس، درخواست داده اند.

مدیركل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با اشاره به نامناسب بودن بسیاری از معابر شهری و بی توجهی شهروندان به رعایت حقوق توانخواهان تاكید كرد: مناسب سازی شهر برای معلولان مستلزم اقدامات عمرانی بیشتر و فرهنگ سازی اجتماعی است.

{$sepehr_media_8860220_400_300}
مدیركل بهزیستی استان اصفهان نیز با اشاره به جمعیت 100 هزار نفری معلولان در سراسر استان گفت: 127 مركز روزانه توانبخشی به چهار هزار و 720 معلول كمتر از 14 سال و 65 مركز شبانه روزی توانبخشی نیز به چهار هزار معلول بالای 14 سال خدمات ارائه می كنند.

ولی الله نصر اصفهانی افزود: چهار هزار و 960 خانواده در استان اصفهان نیز در منزل به معلولان خود رسیدگی می كنند.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات اشتغالزایی 100 میلیون تومانی با كارمزد چهار درصد به معلولان یا كارفرمایانی كه زمینه اشتغال معلولان را فراهم كنند، گفت: تا چهار ماه آینده مبلغ این وام به 150 میلیون تومان افزایش می یابد.

سید كمال صدیقی معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینكه 70 درصد از خانواده های معلولان در این استان جزء دهك های پایین اقتصادی هستند، گفت: حدود 35 هزار و 906 نفر از این افراد مستمری بگیر، هزار و 490 نفر دریافت كننده حق پرستاری خانواده محور، هشت هزار و 500 نفر در انتظار نوبت مستمری و دو هزار و 765 نفر نیز در صف دریافت حق پرستاری خانواده محور هستند.

دوازدهم آذر مصادف با سوم دسامبر هر سال به عنوان روز جهانی معلولان گرامی داشته می شود و شعار امسال برای این روز «راه حل های تحول آفرین برای توسعه فراگیر و نقش نوآوری در دامن زدن به جهانی در دسترس و برابر» است.
   تاریخ: ۱۳:۲۱ - ۱۲/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۱۷