دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

2500 معلول سمنانی پشت نوبت دریافت حق پرستاری
 
مدیركل بهزیستی استان از وجود 2500 معلول پشت نوبتی در بخش دریافت حق پرستاری در این استان خبر داد.
2500 معلول سمنانی پشت نوبت دریافت حق پرستاری دكتر محمود منطقی در گفت وگو با ایسنا اظهار كرد: براساس قانون حق پرستاری و مددكاری به افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید تعلق می گیرد.

وی حق پرستاری برای همه معلولان را یكسان اعلام و تصریح كرد: حق پرستاری و مددكاری برای همه مشمولین این قانون، فارغ از نوع آن یك میلیون تومان در ماه است.

مدیركل بهزیستی استان از پرداخت پرستاری به همه معلولین نخاعی این استان خبر داد و خاطرنشان كرد: بهزیستی استان به همه 710 معلول نخاعی استان حق پرستاری پرداخت می كند.

این مدیر مسوول با اشاره به قانون حمایت از معلولان ادامه داد: براساس این قانون بهزیستی مكلف است به منظور حمایت از نگهداری و مراقبت افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید نیازمند و افراد دچار معلولیت های چندگانه نیازمند در خانواده پس از ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای به خانواده ها نسبت به پرداخت حق پرستاری یا مددكاری به سرپرست، همسر یا قیم این افراد اقدام و یا خدمات مراقبتی و نگهداری از افراد دارای معلولیت را از طریق مراكز دولتی و یا غیردولتی ارائه كند.

وی از وجود13 هزار و 657 نفر معلول تحت حمایت بهزیستی در استان سمنان خبر داد و تصریح كرد: یك هزار و 784 نفر از این مددجویان به عنوان معلول حوزه بینایی، دو هزار و 978 نفر ذهنی، یك هزار و 610 نفر روان، یك هزار و 695 نفر شنوایی، 795 نفر صوت و گفتار، چهار هزار و 795 نفر به عنوان معلول جسمی -حركتی از خدمات بهزیستی در حوزه توانبخشی بهره مند هستند.

مدیركل بهزیستی استان با اشاره به تلاش های این سازمان برای رفع مشكل مسكن معلولین گفت: خوشبختانه از طریق طرح ملی نهضت مسكن پیگیر حل مشكل مسكن معلولین استان هستیم.
وی با اشاره به حمایت های ویژه دولت و سازمان بهزیستی از معلولین در این بخش گفت: معلولین متقاضی مسكن، هیچ آورده ای مالی نمی پردازند.
منطقی با بیان اینكه بهزیستی استان در حوزه مسكن خدمات زیادی ارائه داده افزود: بخشی از معلولین استان در سال های گذشته و در قالب طرح های مختلف صاحب خانه شدند. بهزیستی استان برای رفع مشكل مسكن دیگر خانواده های معلول نیز برنامه ریزی كرده و امید می رود در قالب طرح ملی نهضت مسكن مشكل معلولین هم استانی مرتفع شود
انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۳:۵۰ - ۲۱/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۸