دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرح رتبه بندی اولین قدم دولت برای حمایت از معلمان است
 
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور با بیان اینكه ساخت آینده كشور، ماموریت اصلی نظام تعلیم و تربیت است، گفت: طرح رتبه بندی اولین قدم دولت برای حمایت از معلمان است.
طرح رتبه بندی اولین قدم دولت برای حمایت از معلمان است حمید طریفی حسینی 22 آذرماه در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان كرمان اظهار كرد: مردم كرمان از جنس شهید قاسم سلیمانی و در دنیا الگو هستند.

وی افزود: امیدواریم با تصمیم هایی كه در آموزش و پرورش استثنایی می گیریم بتوانیم خدمتی به كودكان نیازمند به توجه بیشتر داشته باشیم.

طریفی حسینی با بیان اینكه با ارزش ترین سرمایه كشور و امانت هایی به نام دانش آموز در اختیار ماست، تصریح كرد: اولین كار ما حفظ و صیانت از دانش آموزان و گرفتن ارزش افزوده از این سرمایه است، همه بخش ها باید در خدمت آموزش و پرورش باشند تا این نهاد بتواند ماموریت خود را به خوبی انجام دهد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور گفت: در دوران كرونا دانش آموزان وارد فضای مجازی شدند و كاركردهای تربیتی و بخش ماموریتی ما دچار چالش هایی شد، باید یك بار دیگر مسیر تعالی و رشد دانش آموزان را فراهم كنیم، دشمن مدرسه را در این فضا هدف گرفت اول دانش آموز را هدف گرفت و بعد معلم را.

وی افزود: به همت همه همكاران ما در لایه های مختلف، توطئه اخیر دشمن را هم پشت سر گذاشتیم، باید قدر جایگاه خود را بدانیم و از فضای مدرسه صیانت كنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع كلانی كه در آموزش و پرورش دنبال می شود سند تحول دولت است كه 37 حوزه اولویت دار در آن و برش اولویت ها مشخص شده كه برمبنای تفكر تحولی سه محور اصلی داریم.

طریفی حسینی گفت: اولین محور، اصلاح نظام حكمرانی بر آموزش و پرورش شامل تقویت مدیریت آموزشگاهی و ... است؛ مدیر آموزش و پرورش ستون و مدیر مدرسه محور تحول است، محور تحول، درون بخشی و هم افزایی بین بخشی و فرا بخشی است.

وی اظهار كرد: وزیر آموزش و پرورش بعد از 8 ماه بخشنامه ای در 24 بند ابلاغ كرده، یكی از سیاست های اجرایی آموزش و پرورش استثنایی، مردمی سازی امور است كه از اولویت های دولت هم هست، مردمی سازی مبتنی بر مكتب حاج قاسم سلیمانی.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور با بیان اینكه رتبه بندی معلمان قدم اول دولت برای حمایت از معلمان است، گفت: كارآمدی سیستم را باید نشان دهیم، همه ما انتظار یك سیستم بهره ور را داریم، بهره وری به معنی بالاتر بردن عملكرد نسبت به آنچه از ما انتظار است.

وی با اشاره به این كه امسال 100 مركز رفع مشكلات یادگیری در كشور به بهره برداری رسیده، تصریح كرد: محور دوم توسعه عدالت تربیتی است كه در این راستا، قرارگاه عدالت تربیتی شكل گرفته و سطح دیگر آن متنوع سازی است. اردوگاه هایی در كشور مناسب سازی می شود، جذب و پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در قالب طرح "شهید محمودوند" با شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل در دستور كار قرار گرفته است.

طریفی حسینی ادامه داد: محور سوم روزآمدسازی فعالیت های پرورشی و آموزشی است كه برای این منظور، توسعه متوازن متناسب با آمایش و زیست بوم و نیاز منطقه انجام شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه 500 نیروی توانبخشی در كشور آموزش دیده اند، گفت: حق دانش آموزان استثنایی این است كه شرایط تحصیلشان متناسب با استعداد و توانایی شان در مسیر درست قرار گیرد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۲۱:۵۰ - ۲۲/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۳