دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

افزایش ارائه خدمات بیمه سلامت به بیماران اوتیسم همدان
 
افزایش ارائه خدمات بیمه سلامت به بیماران اوتیسم همدان >


فریبرز نیاستی با بیان اینكه ارائه خدمات بیمه سلامت به بیماران اوتیسم افزایش می یابد، اظهار كرد: درحال حاضر از سوی سازمان بیمه سلامت به افراد طیف اوتیسم بسته خدمتی ارائه می شود كه خدمات توان بخشی شامل 6 كد خدمتی در حوزه های كاردرمانی، گفتاردرمانی و اختلالات روان شناختی تا سن 12 سالگی است.
وی با بیان اینكه خدمات اوتیسم شامل اقدامات تشخیصی، درمانی، دارویی، توان بخشی و بستری است، گفت: مهم ترین بخش حوزه توان بخشی، كاردرمانی و مشاوره های روان شناسی بوده كه از امسال تعرفه بخش خصوصی این خدمت نیز تا 70 درصد زیر پوشش بیمه ای رفته است.
مدیركل بیمه سلامت همدان خاطرنشان كرد: تمام خدمات مرتبط با اختلالات طیف اوتیسم شامل ویزیت و خدمت (ازجمله نوار مغزی)، دارو، آزمایش و خدمات ارائه شده در مراكز غیر دولتی (عمومی غیر دولتی، خیریه و خصوصی) طرف قرارداد با بیمه سلامت با پوشش بیمه ای 70 درصد ارائه می شود.
وی با اشاره به اینكه سن ارائه خدمات بیمه ای به مبتلایان اوتیسم پیش تر تا پایان 6 سالگی بود، گفت: سن ارائه خدمات به این افراد به 12 سال افزایش یافته تا تمام كودكان زیر این سن بتوانند از خدمات بهره ببرند.
این مقام مسئول یادآور شد: هرچند دوره طلایی خدمت رسانی به این بیماران 6 سال نخست است، اما ما بازهم پوشش خود را تا سن 12 سالگی گسترش دادیم.
نیاستی عنوان كرد: با اطلاعاتی كه از معاونت درمان وزارت بهداشت و انجمن اوتیسم گرفته می شود، مبتلایان اوتیسم در سامانه های ما نشان دار می شوند و به دنبال این امر می توانند در مراكز طرف قرارداد بیمه سلامت با تعرفه های مصوب اعلام شده در بخش خصوصی نیز خدمات دریافت كنند.
   تاریخ: ۰۹:۵۵ - ۰۱/۱۰/۱۴۰۱   بازدید: ۱۰۴