دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

درخواست وزارت بهداشت برای دوركاری كارمندان تهرانی
 
رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به درخواست وزارت بهداشت برای دوركاری كارمندان تهرانی، گفت: در روزهایی كه هوا برای همه گروه ها ناسالم است استنشاق چنین هوایی معادل استعمال 3 تا 7 نخ سیگار برای همه جمعیت مواجهه یافته با آلودگی از جمله كودكان است.
رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به درخواست وزارت بهداشت برای دوركاری كارمندان تهرانی، گفت: در روزهایی كه هوا برای همه گروه ها ناسالم است استنشاق چنین هوایی معادل استعمال 3 تا 7 نخ سیگار برای همه جمعیت مواجهه یافته با آلودگی از جمله كودكان است. 

درخواست وزارت بهداشت برای دوركاری كارمندان تهرانی
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دكتر عباس شاهسونی با اشاره به تداوم آلودگی هوا در شهر تهران، تاكید كرد: با توجه به ادامه آلودگی هوا و قرارگیری وضعیت هوا در شرایط ناسالم برای همه گروه ها، ما درخواست جدی دوركاری كارمندان تهرانی را داریم.

وی افزود: البته این درخواست به طور جدی بخصوص برای كارمندان خانم باردار، كارمندان دارای فرزند زیر 6 سال، كارمندان دارای بیماری تنفسی و قلبی و كارمندان با سن بالای 60 سال مطرح می شود.

شاهسونی تاكید كرد: این نكته شایان توجه است كه در روزهایی كه هوا برای همه گروه ها ناسالم است استنشاق چنین هوایی معادل استعمال 3 تا 7 نخ سیگار برای همه جمعیت مواجهه یافته با آلودگی از جمله كودكان است.

وی درباره مرگ های منتسب به مواجهه با ذرات معلق، اظهار كرد: بر اساس مطالعه وزارت بهداشت در 27 شهر با جمعیت تقریبا 35 میلیون نفر مشخص شد در سال 1400 میزان مرگ های منتسب با ذرات معلق در كشور 20 هزار و 800 نفر بوده است كه از این میان سهم تهران 6400 مرگ اعلام شد.

وی درباره وضعیت هوا در روزهای آتی، تصریح كرد: وضعیت هوا تا روز جمعه (دوم دی ماه) تقریبا به همین منوال آلوده است و به تدریج از اواخر روز جمعه با بروز ناپایداری جوی انشاالله شرایط بهتر خواهد شد.

او تاكید كرد: در روزهایی كه هوا ناسالم برای گروه های حساس (شاخص كیفیت هوا 101 الی 150 ورنگ زرد) باشد زمان بازی كودكان در فضای باز و پارك ها را به میزان زیادی كاهش دهید. همچنین افراد مسن و بیمارانی كه دارای مشكلات تنفسی هستند نیز فعالیت خود را در فضای بیرون كاهش دهند. در روزهایی كه شاخص كیفیت هوا "ناسالم برای همه گروه ها" (151 الی 200 ورنگ قرمز) است باید از ورزش، دوچرخه سواری و به طور كلی از قرار گرفتن در معرض هوای آزاد بپرهیزید و فعالیت های ورزشی خود را در باشگاه های ورزشی ادامه دهید و یا در داخل منزل فعالیت سبك ورزشی داشته باشید. همچنین در روزهایی كه شاخص كیفیت هوا "بسیار ناسالم" (201 الی 300 ورنگ بنفش) است، گروه های حساس بخصوص افرادی كه بیماری قلبی دارند باید از هرگونه فعالیت در فضای بیرون اجتناب كرده و از حضور در فضاهایی كه سیگار استعمال می شود اجتناب كنند.

وی با اشاره به اینكه هوا یكی از اساسی ترین نیازهای فیزیولوژیك انسان است، اظهار كرد: تصور ادامه حیات بدون هوا حتی برای چند دقیقه هم غیرممكن است و این درحالی است كه بر اساس آخرین گزارش بار بیماری ها، چهارمین عامل خطر مرگ در جهان و مهم ترین تهدید زیست محیطی برای سلامت انسان، آلودگی هوا است. بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت آلودگی هوای آزاد و هوای داخل سالیانه منجر به بیش از 7 میلیون مرگ زودرس در جهان می شود كه این یعنی از هر 9 مرگ یك مرگ منتسب به آلودگی هوا است.

وی در خصوص شهرهای دارای آلوده ترین هوای كشور، توضیح داد: در سال 1400 شهرهای تهران، مشهد، اهواز، اصفهان، كرج كمتر از 10 روز هوای خوب داشتند و بیشترین تعداد روزهای هوای خطرناك هم مربوط به شهر زابل بوده است كه 15 روز هوای خطرناك داشته است.

برچسب ها
- آلودگی هوا
- وزارت بهداشت
- كارمند
Dr Next

اخبار مرتبط سالانه 20 هزار ایرانی از هوای آلوده خفه می شوند
آغاز كمپین واكسیناسیون تكمیلی اتباع بیگانه از 10 دی در كشور
پشت پرده آگهی فروش قلب/ ماجرای پیوند قلب از فرد زنده
تداوم كیفیت ناسالم هوای پایتخت برای گروه های حساس
اراك آلوده ترین كلانشهر كشور شد

نظر شما شما در حال پاسخ به نظر «» هستید. × لغو پاسخ

نام
ایمیل
نظر شما
لطفا حاصل عبارت را در جعبه متن روبرو وارد كنید 0 + 0 =

ارسال

پربازدیدترین اخبار سرخك می تواند عوارض مرگباری داشته باشد
آكرومگالی؛ حركت آرام با آسیب های غیر قابل جبران
اعجاز سلامتی با خوردن این غذا!
دستور پخت فوری سوپ قارچ برای گرم كردن عصرهای زمستان
25 هزار پزشك پروانه پزشكی خود را نگرفتند؛ كمبود پزشك سیاه نمایی نیست
7 باور تغذیه ای غلط در مورد «دیابت»
اسباب بازی مورد علاقه فرزندتان، شخصیت او را به شما خواهد گفت!
بارش برف و باران در مناطقی از كشور/انباشت آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت
علائمی كه ممكن است به دلیل آلودگی هوا تجربه كنید
هوای پایتخت بارانی می شود
چند ایده ساده برای سرگرم كردن كودكان
عقبگرد از اجرای قانون هوای پاك با مصوبات جدید! /  پشت گرمی آلوده كنندگان هوا به وزارت صمت
روش های مواجهه با فردی كه سكته مغزی كرده
5 پرچم قرمز مهم در مورد فرا رسیدن زمان كاهش وزن
چالش های ترك اعتیاد اجباری
گلوكوم درمان نشود منجر به كوری دائمی میشود
چگونه مصرف نمك را كم كنیم؟
مراقب مسمومیت كبدی با استامینوفن باشید
اهمیت مصرف امگا3 و پروتئین در هوای آلوده
قهرمان بی ادعای سلامت!

پیشنهاد سردبیر تست های غربالگری ضروری كه هر مردی به آن نیاز دارد تست های غربالگری ضروری كه هر مردی به آن نیاز دارد انجام آزمایش غربالگری مناسب در زمان مناسب یكی از بهترین كارهایی است كه یك مرد می تواند برای سلامتی خود انجام دهد. آنها سلامت شما را بررسی می كنند و اگر مشكلی دارید، بهتر است در اسرع وقت متوجه شوید تا بتوانید درمان آن را شروع كنید. آزمایشاتی كه شما نیاز دارید بر اساس سن شما و سایر عوامل است.

چند ایده ساده برای سرگرم كردن كودكان چند ایده ساده برای سرگرم كردن كودكان سرگرم كردن بچه ها در واقع یك كار دشوار است. مهم نیست در چه سنی، مهم نیست در چه مرحله ای، همه ما باید به دنبال برخی فعالیت ها باشیم تا بچه ها را مشغول نگه داریم. بنابراین، در اینجا چند ایده هوشمندانه برای سرگرم كردن كودكانتان وجود دارد.

روش های مواجهه با فردی كه سكته مغزی كرده روش های مواجهه با فردی كه سكته مغزی كرده سكته مغزی معادل حمله قلبی است كه زمانی اتفاق می افتد كه جریان خون در بخشی از مغز شما مشكل داشته باشد.

اعجاز سلامتی با خوردن این غذا! اعجاز سلامتی با خوردن این غذا! شیره انگور از فرآورده های انگور است كه از آب انگور بدست می آید و برای بدن بسیار مفید بوده و دارای طبع گرم است. سرشار از مواد مغذی و معدنی بوده و برای درمان كم خونی، پیشگیری از سرطان و بالا بردن تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

اسباب بازی مورد علاقه فرزندتان، شخصیت او را به شما خواهد گفت! اسباب بازی مورد علاقه فرزندتان، شخصیت او را به شما خواهد گفت! وقتی كودك شما به خانه می آید، خانه شما تبدیل به خزانه ای برای اسباب بازی ها می شود! میمونی با روبان نارنجی، پیانوی اسباب بازی كه صداهای خنده داری تولید می كند و قطاری كه كودك شما دوست دارد در خانه بچرخد. اگر به شما بگوییم كه ارتباط بین بچه شما و یك اسباب بازی خاص تصادفی نیست بلكه نگاهی عمیق به شخصیت آینده اوست، چه؟ وقت آن است كه به آن اسباب بازی ها با دیدی دیگر نگاه كنید.

گلوكوم درمان نشود منجر به كوری دائمی میشود گلوكوم درمان نشود منجر به كوری دائمی میشود افراد مبتلا به گلوكوم دچار آسیب عصب بینایی ناشی از تجمع مایع در چشم می شوند. در صورت عدم درمان، این فشار چشم می تواند بینایی را برای همیشه تحت تاثیر قرار دهد. گلوكوم دومین عامل نابینایی در جهان است. درمان ها از جمله قطره چشم، درمان های لیزری و جراحی -می توانند از دست دادن بینایی را كاهش داده و بینایی شما را نجات دهند.

دستور پخت فوری سوپ قارچ برای گرم كردن عصرهای زمستان دستور پخت فوری سوپ قارچ برای گرم كردن عصرهای زمستان نمی دانید چگونه سوپ قارچ را در خانه درست كنید تا عصرهای زمستانی خود را دلپذیر كنید؟ در اینجا یك دستور العمل سریع برای شما آورده شده است.

روش های درمان سرفه ی كودكان روش های درمان سرفه ی كودكان
خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری
آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟ آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟
فتق چیست و چه علائمی دارد؟ فتق چیست و چه علائمی دارد؟
خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟ خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟
سندروم داون چیست؟ سندروم داون چیست؟

پربحث ترین اخبار همه اطلاعاتی كه درباره لوزه سوم باید بدانید
شاه علامت سرطان روده بزرگ را بشناسید
صدور احكام رتبه بندی برای 802 هزار معلم
ویروس دردسرساز كه كودكان را مبتلا می كند
خدمات توانبخشی بیمه سلامت برای معلولان، بیماران پروانه ای، سرطان و اوتیسم
یك اعتیاد شیك
دروغ بزرگ؛ ترك اعتیاد در3روز
تعطیلی خسارت بار مدارس

جستجو خبرها سرویس ها

- درباره ما
- ارتباط با ما
- تبلیغات
- شرایط استفاده © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سلامت نیوز می باشد.

سلامت نیوز نسخه چاپی ندارد و به هیچ سازمانی وابسته نیست.

-
-
-
-
-
-
salamatnews.com

نسخه دسكتاپ نسخه موبایل

Nastooh Saba Newsroomطراحی و تولید: نستوه
منبع خبر:
سلامت نیوز
   تاریخ: ۱۲:۰۲ - ۳۰/۰۹/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۲