دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پیری جمعیت و طلاق دو چالش مازندران است
 
ساری- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران پیری جمعیت و طلاق را دو چالش عمده اجتماعی در استان بیان کرد.
 پیری جمعیت و طلاق دو چالش مازندران است ساری- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران پیری جمعیت و طلاق را دو چالش عمده اجتماعی در استان بیان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی صبح شنبه در جلسه بررسی آسیب های اجتماعی مازندران افزود: دانشگاه مازندران موظف شد کلیه پایان نامه های دانشجویی طی پنج سال اخیر با موضوعات فرهنگی و اجتماعی استان را در اختیار دستگاه های اجرایی قرار دهد.

وی اظهار کرد: طلاق و پیری جمعیت دو اولویت اساسی مازندران در حوزه آسیب های اجتماعی به شمار می روند.

این مسئول سیاسی ادامه داد: فرمانداران مکلف هستند هر هفته گزارش کارگروه اجتماعی با تمرکز بر این مقوله های محوری را اعلام کنند.

‏وی گفت: چالش طلاق و پیری جمعیت در مازندران صرفاً ریشه اقتصادی ندارد چرا که استان هایی با شاخصه های اقتصادی به مراتب بدتر با این چالش ها مواجه نیستند.

‏سلگی در تحلیل این چالش ها خاطر نشان کرد: ریشه اصلی آسیب های اجتماعی و چالش های فرهنگی مازندران در انگاره ها، آموزه ها و سبک زندگی القا شده توسط طبقه متوسط شهری مهاجر و خوش نشینی است که بی توجه به فرهنگ اصیل بومی در حال ترویج خرده فرهنگ های غیر دینی و غربی هستند.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: برنامه نفوذ فرهنگی در استان های شمالی توسط سرویس های جاسوسی قطعی و محرز است. عده ای مأمور به ترویج لاابالی گری در شمال کشور هستند.

‏ سلگی با تاکید بر ضرورت برخورد علمی و فرهنگی با چالش های اجتماعی گفت: اجرای برنامه های ایجابی فرهنگی، بازگشت به ارزشها و آداب و سنن اصیل مازندرانی و برپایی جشنواره ای بومی محلی مهمترین راهبرد ما در مقابله با موج دین ستیزی در دیار علویان است.

‏وی افزود: هم راستایی و هماهنگی دستگاه های فرهنگی در پیشبرد سیاست محوری دولت در مواجهه با چالش های اجتماعی ضرورت دارد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۸:۳۱ - ۲۳/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۱۰۲