دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پوشش بیمه سلامت برای درمان بیماران صعب العلاج و معلولان
 
مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: بیماران خاص، صعب العلاج و معلولان برای درمان بیماری خود می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.
محمد جعفری امروز به مناسبت هفته جمعیت در جمع اصحاب رسانه گفت: با توجه به هزینه های سنگین درمان بیماری های خاص و صعب العلاج، بیماران می توانند خود را در سامانه بیمه ای نشان دار کنند و از مزایای ویژه بیمه ای از جمله ویزیت، دارو و خدمات پاراکلینیکی بهره مند شوند.

او افزود: هر فردی که دچار بیماری خاص باشد به محض تشخیص بیماری از سوی پزشک متخصص در سامانه بیمه سلامت نشان دار می شود و علاوه بر ویزیت پزشک اکثر دارو های این افراد بالای 95 درصد تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

او با اشاره به نشان دار کردن بیمار در سامانه بیمه سلامت تصریح کرد: به مطب ها آموزش های لازم داده شده است تا پزشک های متخصص، منشی و یا خود بیمار نسبت به نشان دار کردن خود در سامانه اقدام کنند.

 مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: بیشتر بیماری هایی که تاکنون در استان نشان دار شده اند بیماری دیابت، فشار خون، سرطان، ام اس، دیالیز و اس ام ای بوده و از نظر هزینه ای تاکنون برای بیماری سرطان بیشتر هزینه شده است.

جعفری افزود: تاکنون دراستان کرمان 45هزار نفر در سامانه بیمه سلامت نشان دار شده اند.

او با اشاره به اینکه 400پزشک خانواده در روستا و شهر ها به مردم خدمات ارائه می دهند، تصریح کرد: مردم می توانند از خدمات پزشکان خانواده بهره مند شوند.

جعفری گفت: باتوجه به هفته جمعیت، نقش بیمه سلامت در فرزند آوری و جوانی جمعیت پررنگ است و درسال های گذشته بیمه سلامت در بیمه رایگان مادران باردار و فرزندان به دنیا آمده تا5 سال، حمایت 90درصدی از زوج های نابارور نقش موثری داشته است.

او اظهار داشت: تخمین زده شده بیش از 30هزار زوج نابارور دراستان کرمان وجود دارد که زوج های نابارور معدن طلای روباز افزایش جمعیت محسوب می شوند و قریب به 40درصد مراجعان، درمان موفق دارند؛ چرا که این زوج ها مشتاق به فرزند آوری هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: اداره کل بیمه سلامت در استان بیش از هزارو 800 هزار نفر را تحت پوشش دارد و ماهیانه بیش از 130میلیارد تومان تعهد مالی در قبال درمان بیمه شدگان دارد و با بیش از هزارو 700موسسه درمانی طرف قرارداد است تابیمه شدگان در زمان درمان با پوشش بیمه ای بتوانند خدمات خود را بهتر و راحت تر دریافت کنند.

جعفری افزود: اداره کل بیمه سلامت دو سیاست کلی را درسال 1402 را دنبال می کند و یکی اطمینان از پوشش بیمه ای جمعیت استان از طریق صندوق های مختلف بیمه ای که در اختیار دارد و دنبال این هستیم تمام جمعیت استان از یک نوع پوشش بیمه ای برخوردار باشند و خرید راهبردی خدمات سلامت برای استفاده به موقع و به جا از خدمات تشخیصی و درمانی راهبرد دوم ما در سال جاری است.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به پرداخت 70 درصدی هزینه های کاردرمانی معلولان گفت: خدمات توانبخشی جمعیت تحت پوشش بهزیستی زیر پوشش بیمه است و توانخواهان برای کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی سنجی و اوتیسم باید از مراکز مطالبات لازم را داشته باشند.

جعفری افزود: افرادی که فرزند معلول دارند، می توانند برای بهره مندی از خدمات بیمه سلامت و درمان مراجعه کنند.

 او تصریح کرد: 32 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان تاکنون نشان دار شده اند تا از این مزایا بهره مند شوند.

جعفری گفت: هشدار روند پیری در کشور ها به صدا درآمده و دربسیاری از کشور ها جنجال برانگیز شده است و درایران پیش بینی می شود سال 1429 بالای 39درصد جمعیت ایران پیر خواهد بود و به گفته خیلی از دانشمندان سرنوشت کشور ها به جمعیت آن وابسته است و اگر جمعیت جوان کشوری کم باشد، تمام ابعاد کشور را تحت الشعاع قرار خواهد داد که دراین زمینه بایستی تمام مسئولان پای کار باشند.
   تاریخ: ۱۳:۰۱ - ۲۳/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۱۰۲