دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیماران خاص در بوشهر رایگان بیمه می شوند
 
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: بیماران خاص (ام اس، تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و پیوند کلیه) و بیماران نادری که فاقد هر نوع بیمه درمانی باشند، به شکل رایگان تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.
بیماران خاص در بوشهر رایگان بیمه می شوند داراب بارگاهی یکشنبه 24 اردیبهشت در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: با تایید نوع بیماری از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی محل سکونت این بیماران، پوشش بیمه ذیل صندوق بیمه ایرانیان برای این افراد برقرار خواهد شد.

وی تصریح کرد: هزینه دارویی و درمانی بیماران خاص بالا است و تشکیل صندوق این بیماری ها همراه با افزایش پوشش بیمه ای بار سنگینی از دوش بیماران برداشت.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر یادآور شد:در حالی که پیش از تشکیل این صندوق تنها پنج نوع بیماری تحت پوشش خدمات بیمه ای با عنوان بیماری های خاص و صعب العلاج قرار داشت اما از آبان گذشته 107 بیماری با این عنوان تعریف شده و بیماران خدمات نزدیک به رایگان دریافت می کنند.

بارگاهی با بیان اینکه تاکنون 6 هزار و 245 بیمار استان بوشهر در صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج نشان دار شده اند، اضافه کرد: بیماری های دیابت، فشارخون بالا، سرطان، دیالیز و آماس به ترتیب بیشترین جمعیت بیماران خاص و صعب العلاج استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، از 107 بیماری شناسایی شده به عنوان خاص و صعب العلاج، تاکنون بسته بیمه ای 50 نوع از آن در سامانه الکترونیک بیمه سلامت ثبت شده است. علاوه بر این اعتبار خارج از ضوابط نیز برای پرداخت به بیماران مبتلا به 57 نوع بیماری که هنوز بسته خدمتی آنها تعریف و ثبت سامانه نشده در اختیار اداره کل بیمه سلامت استان ها قرار گرفته که تاکنون در استان بوشهر 450 پرونده این بیماران دریافت و بارگذاری شده است.

تاکنون سه میلیارد و200میلیون تومان نیز از این طریق به بیماران بوشهری پرداخت شده است

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر عنوان کرد: تاکنون بیماران پنج گروه هموفیلی، دیالیزی، تالاسمی، پیوندی و ام اس به عنوان بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش حمایت های بیمه ای قرار داشتند که اکنون بیماری های گروه های سکته مغزی، سرطان ها، بیماری های اس ام ای ( عصبی - عضلانی) و ان تی اس (ژنتیکی متابولیکی) نیز به آن افزوده شده است.

بارگاهی ادامه داد: افراد مبتلا به این بیماری ها برای نشان دار شدن و بهره مندی از بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در سامانه نسخه الکترونیک شامل ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و توانبخشی به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت به آدرس bimehsalamatiranian.irو یا به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مراجعه کنند.

154 زوج نابارور بوشهری زیر چتر بیمه سلامت

وی گفت: تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات درمان نازایی از سوی سازمان های بیمه گر پایه را یکی دیگر از اقدامات موثر دولت سیزدهم می باشد، بیمه سلامت سال گذشته با تنها مرکز خصوصی درمان ناباروری این استان قرارداد امضا کرد هزینه های ناباروری از ابتدای طرح تا کنون بار مراجعه : 195 مبلغ 4 میلیاردو 700میلیون ریال می باشد. تعداد بیماران نابارور نشاندار شده :377 نفر

اجرای طرح دارویار

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اظهار کرد: با اجرای این طرح ارز اختصاص شده به جای پرداخت به شرکت های دارویی به سازمان های بیمه گر داده شده تا به به مصرف کننده نهایی تعلق گیرد. بر این اساس هرچند قیمت دارو افزایش یافت اما این ما به تفاوت از سوی بیمه ها پرداخت شد که در فاکتور داروخانه ها هم مشخص است و هیچ افزایش پرداختی از سوی مردم ایجاد نشد.

بارگاهی بیان کرد: بیمه سلامت استان بوشهر در قالب طرح دارویار سال گذشته 29 میلیارد تومان و از ابتدای امسال تا کنون مبلغ 4میایارد تومان به داروخانه ها پرداخت کرده است.

پرداخت مطالبات مراکز تشخیصی و درمانی بوشهر به روز است

این مقام مسئول با بیان اینکه مطالبات همه مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان بوشهر تا پایان اسفند پرداخت شده و هیچ بدهی به داروخانه ها و مراکز تشخیصی و درمانی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: بیمه سلامت در سال گذشته 308 میلیارد تومان اعتبار برای درمان بیمه شدگان این استان هزینه کرده که از این میزان 105 میلیارد تومان به مراکز دانشگاهی، 69 میلیارد به مراکز غیر دانشگاهی و 133 میلیارد تومان به مراکز دانشگاهی سطح یک پرداخت شده است.

معلولان برای دریافت خدمات توانبخشی بیمه ای، باید در سامانه بیمه سلامت نشان دار شوند

وی افزود: معلولان برای دریافت خدمات درمانی و خدمات توانبخشی می بایست در مرحله اول بیمه شده سازمان بیمه سلامت و تحت پوشش بهزیستی باشند و پس از آن در سامانه بیمه سلامت نشان دار شوند تا خدمات برایشان تعریف و بیمه ای محاسبه شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: این سازمان برای معلولان نشان دار شده خدمات قابل توجهی را تحت پوشش قرار داده که در کاهش هزینه های درمانی آنان بسیار مؤثر است.

بارگاهی بیان کرد: 70 درصد تعرفه در بخش دولتی و خصوصی برای معلولان توسط بیمه سلامت پرداخت می شود و این افراد تنها 30 درصد هزینه ها را پرداخت خواهند کرد که آن هم درصورت حمایت و کمک سازمان بهزیستی شاید به صفر برسد و خدمات توانبخشی برایشان رایگان شود.

وی در خصوص پزشک خانواده اظهار کرد: برنامه پزشکی خانواده برای عدالت سلامت و گسترش خدمات بهداشت درمان، کاهش هزینه های درمان در نقاط شهر استان اجرا خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر تصریح کرد: تقویت نظام شبکه و گسترش خدمات، ارتقای سطح سلامت جامعه، افزایش دسترسی عادالنه مردم و بهره مندی از خدمات سلامت فعال و با کیفیت، کارآمد کردن حمایت اجتماعی و حفاظت مالی از مردم در پرداخت هزینه های سلامت و پاسخگویی به نیازهای سلامت جامعه و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

بارگاهی عنوان کرد: قرار است در راستای سامان دهی به عدالت در سلامت، نظام ارجاع و پزشکی خانواده ( پزشک عمومی ، ماما وکارشناس مراقب سلامت ) بیماران به صورت گسترده انجام شود که هدف آن کاهش پرداختی بیمه شدگان است و زیر ساخت های پیاده سازی این نظام درمانی در استان بوشهر نیز در حال فراهم سازی است تا با اجرای آن خدمات درمانی بهتری به مردم ارائه شود.

وی ادامه داد: در زمان حاضر شمار پزشکان عمومی این استان کافی است اما در ادامه لازم است سهمیه بیشتری به استان بوشهر اختصاص داده شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر در خصوص بند 17 قانون بودجه 1402 گفت: همه مراکز تشخیصی و درمانی مکلف به اخذ قرارداد با سازمان های بیمه گر شده اند و مراکز فعال در این استان نیز باید در این راستا اقدام کنند تا بتوانیم خدمات بهتری به بیمه شدگان ارائه کنیم.

بارگاهی اضافه کرد: پرداخت پاداش 40 میلیون تومانی به اهدا کنندگان زنده کلیه ، این هدیه از سوی بیمه سلامت به اهدا کنندگان پرداخت می شود.

مدید اعتبار بیمه درمان از طریق اپلیکیشن ”بیمه سلامت من “

وی امکان تمدید اعتبار بیمه درمان صندوق سلامت همگانی، روستائیان و عشایر از طریق اپلیکیشن ”بیمه سلامت من “ فراهم شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر بیان کرد: بر این اساس کاربران می توانند از طریق این نرم افزار نسخ تجویزی، سوابق بیمه ای را مشاهده کنند و نیز جستجوی مراکز خدمات سلامت را انجام دهند. بیمه شدگان می توانند با نصب اپلیکیشن ”بیمه سلامت من “ از طریق برنامه بازار در تلفن همراه خود از مزایای این نرم افزار بهره مند شوند.

بارگاهی اظهار کرد: برای ورود به این سامانه بیمه شدگان می توانند با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه که در سامانه های مخابرات به نام خودشان ثبت شده است اقدام به تمدید بیمه نامه، مشاهده نسخ تجویزی و سوابق بیمه ای خود کنند.

وی گفت: همچنین بیمه شدگان در صورت مجهز نبودن تلفن همراه به سیستم عامل اندروید یا خط تلفن به نام خود، می توانند از طریق اینترنت با وارد شدن به سامانه خدمات شهروندی غیر حضوری بیمه سلامت به نشانی bimehsalamatiranian.ir نسبت به تمدید بیمه نامه و مشاهده نسخ تجویزی و سوابق بیمه ای خود اقدام کنند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۳:۰۲ - ۲۴/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۱۱۳