دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاردرمانگران، در زمینه " حرکت و فکرت انسان " کار می کنند
 
رئیس انجمن علمی کاردرمانی ایران، در اولین سمینار " تازه های بالینی کاردرمانی ":

کاردرمانگران، در زمینه " حرکت و فکرت انسان " کار می کنند

قدرت خاوری رئیس انجمن علمی کاردرمانی ایران، در سخنرانی خود در اولین سمینار " تازه های بالینی کاردرمانی "، تحت عنوان " اهمیت و جایگاه کاردرمانی در درمان اختلالات عصبی رشدی "، گفت: کاردرمانگران، در زمینه " حرکت و فکرت انسان " کار می کنند و این درحالی است که کمتر رشته ای می تواند روی وجوهات انسانی کار کند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، اولین سمینار " تازه های بالینی کاردرمانی" با محوریت اختلالات عصبی رشدی، از روز پنج شنبه (28 اردیبهشت ماه جاری) به مدت دو روز، به همت انجمن علمی کاردرمانی ایران و به میزبانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.

خاوری با تاکید بر این موضوع که کاردرمانگر، باید کودک را به استقلال لازم برساند، افزود: فرق رشته کاردرمانی با دیگر رشته ها، در همین نگرش است.

وی، کاردرمانی را به عنوان حرفه ( occupation ) و خدمات آن را دارای 9 جزء ذکر کرد و گفت: خدمات کاردرمانی دارای 9 جزء " فعالیت های روزمره و زندگی، مدیریت سلامتی، کار، آموزش، بازی، تفریح، مشارکت اجتماعی، استراحت و خواب " است و کاردرمانگر، پس از بررسی شرایط هر مراجعه کننده از ابعاد مختلف، براساس شرایط هر کدام، برنامه ای با اجزاء ذکر شده، طراحی می کند.

این متخصص کاردرمانی افزود: برای رسیدن به اهداف مشخص شده، باید زیرساخت هایی را در نظر بگیریم که مراجعه کننده را به استقلال برساند و در این زمینه، نقش مراقبان و خانواده (caregivers) بسیار تعیین کننده است. لذا، باید خانواده مراجعه کننده، مسایل پیرامون آنها و نقش های اعضای خانواده، مورد توجه قرار بگیرند.

خاوری، دو هدف « تلاش برای پیشرفت » و « جلوگیری از پس رفت » را برای همه مراجعه کنندگان متصور شد و تصریح کرد: کاردرمانگران با توجه به سبک زندگی، ابزار و تجهیزات، شرایط کار و تفریح و ... مراجعه کننده، می توانند از مشکلات آینده جلوگیری کرده، ضمن آنکه به پیشرفت او کمک کنند.

در اولین سمینار " تازه های بالینی کاردرمانی "، بیش از 45 سخنران از متخصصان مختلف که با زمینه های گوناگون اختلالات عصبی - رشدی مرتبط هستند، در قالب 9 پنل تخصصی، تکنیک ها و رویکردهای نوین کاردرمانی در بالین را به شرکت کنندگان منتقل کردند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۲۲:۳۷ - ۲۹/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۹۶