دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مراقبت های زودهنگام کاردرمانی در نوزادان با اختلالات عصبی رشدی، حائز اهمیت است
 
رئیس مرکز تحقیقات اعصاب اطفال دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی:

مراقبت های زودهنگام کاردرمانی در نوزادان با اختلالات عصبی رشدی، حائز اهمیت است

رئیس مرکز تحقیقات اعصاب اطفال دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، امروز (پنجشنبه) در اولین سمینار " تازه های بالینی کاردرمانی" با محوریت اختلالات عصبی - رشدی، گفت: مراقبت های زودهنگام کاردرمانی در نوزادان با اختلالات عصبی - رشدی، حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر فرین سلیمانی سخنران پنل "مداخلات زودهنگام کاردرمانی در نوزادان با اختلالات عصبی رشدی " در این سمینار، افزود: اهمیت و ضرورت درمان زودهنگام در روند تکامل نوزادان و شیرخواران، توانمندسازی والدین نوزادان بستری در بخش مراقبت های ویژه نوزادان و مباحثی از این قبیل به دلیل اهمیت موضوع در این پنل مورد بحث و بررسی متخصصان قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نوزادان نارس، غیر معمول و خارج از رحم رشد می کنند و رشد مغزی در این گروه ها به حد نصاب نرسیده است، باید تحت مراقبتهای بخش نوزادان قرار بگیرند و از خدمات کاردرمانگران در این بخش بهره مند شوند.

رئیس مرکز تحقیقات اعصاب اطفال دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، گفت: بستری و مراقبت های بخش های ویژه نوزادان، برای حمایت مغز است، تا مغز به رشد طبیعی برسد و اگر این مراقبت، بهنگام اتفاق بیافتد، از اختلالات عصبی - رشدی نوزاد پیشگیری می شود.

دکتر سلیمانی تصریح کرد: در حال حاضر با تلاش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و تعامل با اداره سلامت نوزادان و اداره بهداشت وزارت بهداشت، به اهمیت اقدامات بالینی در اختلالات عصبی - رشدی پی برده اند .

وی، مداخلات کاردرمانی در بخش مراقبت های ویژه را موثر دانست و افزود: با طراحی و اجرای دوره های کارورزی برای 30 تا 40 نفر از کاردرمانگران در سراسر کشور به صورت آنلاین و حضوری توسط گروه کاردرمانی و مرکز تحقیقات اعصاب اطفال دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، شاهد انجام اقدامات پیشگیرانه بالینی در بخش مراقبت های ویژه نوزادان خواهیم بود.

گفتنی است؛ اولین سمینار " تازه های بالینی کاردرمانی " با رویکرد " بالینی " در حوزه کاردرمانی، طی امروز و فردا (28 و 29 اردیبهشت ماه) به همت انجمن علمی کاردرمانی ایران و با همکاری گروه آموزشی کاردرمانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در این دانشگاه برگزار شده است.

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با 23 گروه آموزشی و 8 مرکز تحقیقات تحت نظارت وزارت بهداشت، علاوه بر تعلیم و تربیت نیروی متخصص در رشته های سه حوزه سلامت (توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روانی)، از طریق مراکز درمانی تابعه، نسبت به ارائه خدمات مربوط به این سه حیطه فعالیت دانشگاه اقدام می کند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۸:۲۲ - ۲۸/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۸۸