دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

راهکارهای پژوهش های موثر در حوزه کاردرمانی، به متخصصان کاردرمانی سراسر کشور ارائه شد
 
عضو هیات بورد تخصصی کاردرمانی کشور، ارائه داد؛

راهکارهای پژوهش های موثر در حوزه کاردرمانی، به متخصصان کاردرمانی سراسر کشور ارائه شد

دکتر افسون حسنی مهربان عضو هیات بورد تخصصی کاردرمانی کشور و عضو هیات علمی کاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران، امروز (چهارشنبه)، « راهکارهای پژوهش های موثر در حوزه کاردرمانی » را به مدیران گروه های آموزشی کاردرمانی دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ارائه داد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، نشست مشترک اعضای هیات بورد تخصصی کاردرمانی کشور با مدیران گروه های آموزشی کاردرمانی دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و اعضای انجمن علمی کاردرمانی ایران، امروز در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.

دکتر مهربان طی سخنانی در این نشست با بیان مقدمه ای مبنی بر اینکه چقدر از پژوهش ها که در رشته های مختلف انجام می شود، اثرگذار و برای رفع نیاز جامعه دریافت کنندگان خدمات، کاربرد دارد؟، به راهکارهای پژوهشی که بتواند بطور موثر و تاثیرگذار در حوزه کاردرمانی انجام شود، پرداخت.

وی، « داشتن اولویت های پژوهشی » را لازم دانست و گفت: « استفاده از یافته های بین المللی، شناسایی جامعه و مشکلات آن، تحقیقات کیفی، مصاحبه، تحقیقات سنجشی و مقطعی، نیازسنجی، آگاهی از اسناد بالادستی: گزارشات سازمان جهانی بهداشت، وزارت بهداشت، سند ملی سالمندی، سند جامع توانبخشی، اطلاعات از منطقه، کشور و شهر، مستندات و مصوبه های بورد و انجمن » در موضوع اولویت های پژوهشی مطرح هستند.

وی همچنین به « تشکیل هسته های پژوهشی »، اشاره و وظایف این هسته ها مبنی بر « تهیه ابزارهای بومی حوزه هسته ، شناسایی گپ های ارزیابی، شناسایی مداخلات درمانی ضروری مطابق اولویت های پژوهشی، اجرای طرح های تحقیقاتی مبنی بر اولویت ها و تحلیل اثرگذاری آنها، معرفی محصولات پژوهشی به جامعه کاردرمانی، مقاله، پروتکل، مجوعه ارزیابی ها، ساخت ابزار و آزمون ، فیلم های آموزشی و فناوری، تهیه گزارشات سالیانه از فعالیت ها به بورد و انجمن، پیگیری و ارائه فیدبک از بورد و انجمن به هسته پژوهشی » را برشمرد.

دکتر مهربان، « همکاری بورد و انجمن را در سیاسگذاری و حضور موثر در primary heali car ، گسترش ارتباطات با سایر حرف و معرفی رشته و خدمات آن خصوصا استفاده از Tele- rehab و استفاده موثر از گرنت ها و امکانات پژوهشی دانشگاه ها و سایر سازمانها » را از دیگر راهکارهای پژوهش های موثر در حوزه کاردرمانی خواند.

در ادامه این نشست، شرکت کنندگان به تبادل و ارائه نقطه نظرهای خود در این ارتباط پرداختند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۶:۰۰ - ۲۸/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۸۸