دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعلام آمادگی مدیریت آموزش دانشگاه علوم توانبخشی برای همکاری های مشترک با انجمن علمی کاردرمانی
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

اعلام آمادگی مدیریت آموزش دانشگاه علوم توانبخشی برای همکاری های مشترک با انجمن علمی کاردرمانی

دکتر سعید فطوره چی مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (چهارشنبه) در نشست مشترک هیات بورد تخصصی کاردرمانی با اعضای انجمن علمی کاردرمانی و مدیران گروه های آموزشی کاردرمانی سراسر کشور، آمادگی این دانشگاه برای همکاری های مشترک آموزشی و پژوهشی با انجمن علمی کاردرمانی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، وی طی سخنانی در این نشست گفت: بخش EDC دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، برای همکاری با انجمن علمی کاردرمانی ایران، تفاهم نامه ای را آماده کرده است تا براساس آن، همکاری های مشترک در زمینه آموزش در پژوهش، پژوهش در آموزش و بحث های بازآموزی شکل گرفته و از سوی سایت انجمن هدایت شود.

وی افزود: یکی از کارهایی که دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی متولی برگزاری آن شده است، بحث " پاسخگویی اجتماعی " است که در کلان مناطق که قبلا بسته های آموزشی بود و هم اکنون بشکل کارگروه های تعالی آموزش و بهره وری آموزش، دانشگاه متولی آن شده است تا در زمینه پاسخگویی اجتماعی فعالیت کند.

دکتر فطوره چی درباره رویکرد پاسخگویی اجتماعی گفت: یعنی آنچه که محصولش در نهایت، به درد جامعه بخورد و جامعه هدف آن، مستقیما مراجعه کنندگان به کلینیک ها و مراکز درمانی و سایر اقشار جامعه هدف باشد، دانشگاه در این زمینه آماده همکاری است.

وی همچنین نکته دیگری در ارتباط با محدودیت در کارورزی های فیلد را مطرح کرد و گفت: تاکنون یک سری فیلدهای از پیش تعیین شده برای آموزش دانشجویان بودند، اما امروزه وقتی کاردرمانی در کانسر و یا در بیماری های قلبی مطرح می شود، فیلدهای تخصصی مربوطه نیز باید برای آموزش دانشجویان باشند که اگر در سطح دانشگاه ها و یا انجمن وجود دارد، معرفی شوند تا بعنوان فیلدهای تخصصی و میان رشته ای برای تربیت دانشجو، حداقل در مقطع ارشد مورد استفاده قرار بگیرند.

در ادامه این سخنان، دکتر وحید بیاتی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و مسئول کمیته بین المللی انجمن علمی کاردرمانی ایران، از امضای تفاهم نامه همکاری انجمن با بیمارستان قلب شهید رجایی برای آموزش دانشجویان در زمینه " کاردرمانی در توانبخشی قلب " گفت که می تواند از مهرماه سالجاری، به کارورزی دانشجویان در زمینه کاردرمانی تخصصی قلب، کمک کند.

گفتنی است؛ نشست مشترک اعضای هیات بورد تخصصی کاردرمانی کشور با مدیران گروه های آموزشی کاردرمانی دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و اعضای انجمن علمی کاردرمانی ایران، از صبح تا بعد از ظهر امروز در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۰۶:۰۰ - ۲۸/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۹۳