دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اولین نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در سال 1402 برگزار شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی:

اولین نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در سال 1402 برگزار شد

اولین نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در سال 1402 ، روز دوشنبه طبق برنامه ریزی دفتر هم اندیشی نهاد رهبری این دانشگاه در شش ماهه نخست، با موضوع " الگوی سلامت معنوی از قرآن " و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر مسعود آذربایجانی، با حضور حجت الاسلام والمسلمین افشاری مسئول محترم دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و مشارکت جمعی از اساتید دانشگاه، در سالن شهید احدی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.

به گزارش وبدای دانشگاه بنقل از روابط عمومی دفتر نهاد رهبری دانشگاه، دکتر آذربایجانی در ابتدای این نشست با پخش کلیپی به تجربه زیسته یک بانوی ایرانی از دوران همه گیری بیماری کرونا پرداخت که ایشان با از دست دادن همسرش، درگیر مصائب و مشکلات فراوانی شد و چگونگی مواجهه ایشان با این مشکلات، محل بحث این کلیپ بود.

دکتر آذربایجانی افزود: از دست دادن همسر بزرگترین عامل استرس و مشکلات روانی است که این بانو به رغم وجود همه ی این مصائب و مشکلات، نه تنها صلابت خود را حفظ کرد و با مشکلات مبارزه کرد، بلکه به دیگران هم انرژی می داد و این موهبت رو وام دار ارزش های معنوی خود می دانست و این مثالی بزرگ از تأثیر سلامت معنوی در زندگی واقعی افراد می باشد که امروزه باید به آن پرداخت و الگوسازی و تئوری پردازی شود.

وی در ادامه به تعاریفی از معنویت و معنویت کاربردی پرداخت و سپس مرز بین سلامت معنوی و سلامت روان و آگاهی معنوی و هوش معنوی را بازگو کرد و در نهایت الگوی سلامت معنوی در قرآن به عنوان یک کتاب زنده و حیات بخش را مورد بررسی قرار دادند.

دکتر آذربایجانی همچنین به این موضوع از نظر قرآن کریم به عنوان یک کتاب آسمانی، حیات بخش و پویا پرداخت که در قرن 21 چه پیام جذاب و اثربخشی برای زندگی بشر داشته و سلامت معنوی را چگونه ترسیم کرده است.

گفتنی است که در این جلسه اعضای هیات علمی با رشته های مرتیط با بحث، ضمن مشارکت و گفت وگوهای دوطرفه به جذابیت و غنای مباحث مطرح شده پرداختند که بازخورد های مثبت در پایان جلسه را به دنبال داشت.

همچنین یکی از اساتید حاضر در جلسه کتاب تألیفی خود با موضوع ((معنویت، مراقبت معنوی و معنویت درمانی)) که متناسب با موضوع جلسه بود را به تعداد انبوه بصورت هدیه در اختیار شرکت کنندگان قرار داد.

این نشست هم اندیشی، با توجه به محدودیت در ثبت نام ، بصورت مجازی نیز برگزار شد و سایر اساتید دانشگاه های سراسر کشور از طریق لینک مربوطه، از مباحث مطرح شده بهره مند شدند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نوراللهی - نعیمی پور

   تاریخ: ۱۴:۴۷ - ۲۷/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۸۷