دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

رئیس هیات بورد تخصصی کاردرمانی کشور: تمرکز بیشتر بر آموزش مقطع کارشناسی کاردرمانی، یک ضرورت است
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی:

رئیس هیات بورد تخصصی کاردرمانی کشور: تمرکز بیشتر بر آموزش مقطع کارشناسی کاردرمانی، یک ضرورت است

دکتر سیدعلی حسینی رئیس هیات بورد تخصصی کاردرمانی کشور، امروز (چهارشنبه) در جلسه اعضای هیات ممتحنه کاردرمانی با اعضای انجمن علمی کاردرمانی و مدیران گروه های آموزشی کاردرمانی دانشکده ها و دانشگاه های سراسر کشور که در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، گفت: تمرکز بیشتر بر آموزش مقطع کارشناسی کاردرمانی، یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر حسینی در ابتدای این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیران گروه های آموزشی کاردرمانی و اعضای انجمن علمی کاردرمانی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، افزود: نشست و هم اندیشی مدیران گروه های آموزشی کاردرمانی با اعضای انجمن علمی کاردرمانی و اعضای هیات بورد تخصصی، در راستای اعتلای برنامه های پیش روی این رشته، بسیار مطلوب خواهد بود.

وی با اشاره به بحث دکترای حرفه ای کاردرمانی که مورد نظر بسیاری از مدیران گروه های آموزشی است، گفت: این موضوع در جلسات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح شد و قرار است که بحث ضرورت سنجی این تصمیم از مقطع کارشناسی بررسی شود، بنابراین باید فرم های ضرورت سنجی، جمع آوری و به شورای عالی برنامه ریزی ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضرورت خدمات توانبخشی را می شناسند و علاقه مندند که این بخش را تقویت کنند، اما به هرحال باید با ارسال فرم ضرورت سنجی به وزارتخانه، سپس شورای معین و برنامه ریزی، این مهم را پیگیری کنیم.

دکتر حسینی، تمرکز بیشتر آموزش در مقطع کارشناسی را یک ضرورت دانست و گفت: معتقدیم که اساس آموزش و تلاش باید بیشتر در مقطع کارشناسی اتفاق بیافتد، چرا که کارشناسان نیز خدمت به مردم را تخصصی انجام می دهند و باید ترغیب و تاکید در این عرصه را داشته باشیم.

وی تصریح کرد : اقبال خدمات توانبخشی رشته کاردرمانی طی سالهای اخیر به مراتب بیشتر از سایر رشته های توانبخشی بوده و تعامل برخی از روسای دانشگاه ها و خیلی از اساتید با اعضای بورد کاردرمانی، برای تشکیل گروه کاردرمانی در دانشگاه های خود، بیانگر اهمیت رشته کاردرمانی و وسعت خدمت رسانی این رشته است.

دکتر حسینی در جمع اعضای هیات ممتحنه کاردرمانی، انجمن علمی و مدیران گروه های آموزشی کاردرمانی، ضمن تشکر از فعالیت متولیان گذشته انجمن علمی کاردرمانی ایران و خداقوت به مسئولان جدید این انجمن گفت: انجمن دوره جدیدی را آغاز کرده است و امیدواریم فعالیت های علمی و صنفی کاردرمانگران و دغدغه های فارغ التحصیلان در اقصی نقاط کشور توسط انجمن پیگیری شود.

وی افزود: گردهمایی اعضای انجمن با مدیران گروه های آموزشی سراسر کشور، ضمن آنکه سبب هم افزایی و تعامل بیشتر گروه های کاردرمانی با کاردرمانگران می شود، بیانگر فعالیت انجمن و به روز شدن رشته است که در شرایط اپیدمی کووید این هم افزایی به تعویق افتاد، اما امیدوارم شاهد استمرار این هم اندیشی به صورت سالانه باشیم.

دکتر حسینی همچنین اظهار داشت: کاردرمانگران اغلب در بخش خصوصی فعالیت می کنند و بحث تورم، اجاره بهای کلینیک ها و ... به عنوان بخشی از دغدغه های صنفی این گروهها مطرح است که امیدواریم با مشارکت و هم افزایی، این مشکلات حل شود .

گفتنی است؛ نشست هیات بورد تخصصی کاردرمانی کشور، با اعضای انجمن علمی کاردرمانی ایران و مدیران گروه های آموزشی کاردرمانی در سراسر کشور، طی ساعات صبح و بعد از ظهر امروز، مسائل آموزشی و پژوهشی، چالش های صنفی کاردرمانگران و نقطه نظرات در راستای اعتلای رشته کاردرمانی را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

انتهای پیام /

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۲:۳۹ - ۲۷/۰۲/۱۴۰۲   بازدید: ۱۲۹