دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

معاون تحقیقات دانشگاه: محققان باید تولیدات علمی و مستند را به سیاستگذاران ارائه بدهند
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

معاون تحقیقات دانشگاه: محققان باید تولیدات علمی و مستند را به سیاستگذاران ارائه بدهند

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، گفت: خیلی مواقع سیاستگذاران باید به تولیدات علمی تکیه کنند و در این راستا، محققان باید تولیدات علمی، مستند و قابل اعتماد را به سیاستگذاران ارائه بدهند تا در تصمیمات و سیاستگذاری شاهد اقدامات صحیح باشیم.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر حمید رضا خانکه در کارگاه « تدوین خبر و خلاصه سیاستی در راستای ارتقای ترجمان دانش طرح های تحقیقاتی »، که امروز (یکشنبه) در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، بر اهمیت ترجمان دانش و برگزاری این کارگاه تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت ترجمان دانش از سوی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، افزود: این دانشگاه، فوکال پوینت "سلامت اجتماعی، سلامت روان و حوزه توانبخشی " است و مرجعیت " ارتقای سلامت اجتماعی " از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، محول شده است .

وی تصریح کرد: یکی از کارهای این دانشگاه اعطای خلاصه سیاسی مرتبط با رسالت های دانشگاه به سیاستگذاران است و مبحث ترجمان دانش و تدوین خلاصه سیاستی، در این مسیر مطلوب است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، تاکید کرد: تمام تحقیقات باید مبتنی بر شواهد و نتایج درست و تکرارپذیر باشند، تا تصمیمات و سیاستگذاری ها نیز مبتنی بر این تحقیقات، تاثیر گذار باشند.

دکتر خانکه اظهار داشت: به عنوان مثال، حذف ردیف اعتباری اجرای قانون حمایت از معلولان در بودجه پیشنهادی سال 1402، بیانگر این است که این دانشگاه باید وارد کار شود و نمایندگان مجلس و سیاستگذاران را توجیه کند .

وی افزود: شواهد علمی قابل اعتماد جهت کمک به سیاستگذاران در حوزه توانبخشی را پیگیری می کنیم و امیدواریم در حوزه سیاستگذاری توانبخشی، ورودی موفق و موثری داشته باشیم.

دکتر خانکه گفت: طی 30 سال عمر دانشگاه، مطالعات گوناگونی انجام شده است، با ابلاغ وزیر وقت، رصدخانه اجتماعی کووید 19 تشکیل و ابعاد اجتماعی کرونا را بررسی کردیم، در خصوص واکسن و میزان تمایل جامعه نسبت به واکسن را بررسی و نظرسنجی کردیم، و تاثیر مداخلات ملی و مصوبات ستاد ملی کرونا در ابعاد اجتماعی بررسی شد.

وی با اشاره به مطالعات انجام شده در دوران کرونا، افزود: تحصیل مجازی را بررسی کردیم، گروه های سنی مختلف از دانش آموزان تا دانشجویان در آموزش مجازی، تاثیرات مختلف را تجربه کردند، تاثیرات سیاستگذاری ستاد کرونا بر ابعاد اجتماعی را بررسی کردیم و به تولید شواهد علمی قابل اعتماد جهت کمک به سیاستگذاران پرداختیم که از اهداف ما بود.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۰۲:۲۵ - ۰۱/۰۳/۱۴۰۲   بازدید: ۱۲۰