دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران: پژوهش، باید تغییر در بطن جامعه ایجاد کند
 
در کارگاه " تدوین خبر و خلاصه سیاستی در راستای ارتقای ترجمان دانش طرح های تحقیقاتی " مطرح شد:

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران: پژوهش، باید تغییر در بطن جامعه ایجاد کند

دکتر علی محمد مصدق راد عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: رسالت دانشگاه های نسل چهارم، کمک به حل مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، محیطی و پیرامون آن است و هدف از پژوهش، صرفاً چاپ مقاله و کتاب نیست، بلکه یکی از اهداف پژوهش، این است که تغییر در بطن جامعه و مسائل اقتصادی - اجتماعی ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر مصدق راد در کارگاه " تدوین خبر و خلاصه سیاستی در راستای ارتقای ترجمان دانش طرح های تحقیقاتی " که در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، افزود: پژوهشگران این دانشگاه، مطالعات بسیاری را انجام می دهند و یافته های خوبی دارند که این یافته ها می تواند مورد استفاده سیاستگذاران، مدیران نظام سلامت، ارائه کنندگان و گیرندگان نظام سلامت قرار بگیرد .

استاد مدیریت و سیاستگذاری حوزه بهداشت و درمان، اظهار داشت: یافته های پژوهشی می تواند مورد استفاده سیاستگذاران قرار بگیرد و خلاصه سیاستی، به گونه ای طراحی شود که عمق مساله، علل، راهکار مبتنی بر شواهد و کاربرد را در آن رصد کنیم.

دکتر مصدق راد گفت: خلاصه سیاستی، در واقع، پژوهش را به زبان ساده به اطلاع سیاستگذاران می رساند تا آنها نسبت به مساله توجیه شوند و با آگاهی کامل از مسأله بتوانند تصمیمات درستی بگیرند.

ترجمان دانش، یکی از ضروریات حوزه تحقیقات است

دکتر فاطمه حسناتی مسئول واحد ترجمه دانش در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در این کارگاه گفت: ترجمان دانش، یکی از ضروریات حوزه تحقیقات است و در دانشگاه باید پیام جامعه دانشگاهی برای عموم مردم، سیاستگذاران، جامعه هدف، دانشگاهیان و حوزه بالین، واضح و مشخص باشد.

وی افزود: ترجمان دانش، حوزه نوپایی است و نیاز داریم در این حوزه کارگاه های را برگزار کنیم تا هرچه بهتر و بیشتر مصادیق ترجمان دانش برای جامعه دانشگاهی محقق شود و بتوانیم نتایج تحقیقات را به دست جامعه هدف برسانیم.

دکتر حسناتی گفت: ترجمان دانش، فرایندی است که تعامل بین پژوهشگران و استفاده کنندگان در بخش های مختلف از انتخاب موضوع پژوهشی تا انتشار آن را به نحوی که امکان بهره برداری از دانش بیشتر شود، تبدیل می نماید.

وی گفت: دانشگاه های معتبر دنیا، نتیجه علم را میان مردم به اشتراک می گذارند و به نوعی رویکرد علم دنیا به سمت "علم باز" پیش می رود و محققان که از تسهیلات دولتی استفاده می کنند، موظفند که دانش تولیدشده و روش تولید را در اختیار محققان و سایر افراد بگذارند.

وی خاطرنشان کرد که دانشگاه ما نیز در راستای ترجمان دانش گام هایی برداشته و امیدواریم شاهد نتایج خوبی در این عرصه باشیم.

گفتنی است؛ « کارگاه تدوین خبر و خلاصه سیاستی در راستای ارتقای ترجمان دانش طرح های تحقیقاتی» ویژه اعضای هیات علمی، امروز (یکشنبه)، به همت واحد ترجمان دانش معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور

   تاریخ: ۰۲:۲۵ - ۰۱/۰۳/۱۴۰۲   بازدید: ۱۲۸