دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نگاه پر مهر و انسان دوستانه به بیماران اعصاب و روان را فرهنگسازی کنیم
 
به مناسبت گرامی داشت روز جهانی اسکیزوفرنی ( 24 می):

نگاه پر مهر و انسان دوستانه به بیماران اعصاب و روان را فرهنگسازی کنیم

دکتر حسن دارائی مدیر مرکز روانپزشکی رازی به مناسبت گرامی داشت روز جهانی اسکیزوفرنی ( 24 می) گفت: نگاه پر مهروانسان دوستانه به بیماران اعصاب و روان را فرهنگسازی کنیم.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و به نقل از روابط عمومی مرکز روانپزشکی رازی ، دکتر حسن دارائی مدیر مرکز روانپزشکی رازی ، دکتر حسین اخوان معاون درمان این بیمارستان و تنی چند از روانپزشکان مرکز همزمان با روز جهانی اسکیزوفرنی ( 24 می)، چهارشنبه 3 خردادماه سال جاری از بخش های بستری این مرکز، بازدید کردند و با تقدیم گل و شیرینی از بیماران بستری در بخش ها عیادت کردند که سبب شور وشعف در بیماران شد.

دکتر دارائی در خصوص روز جهانی اسکیزوفرنی گفت: اسکیزوفرنی یک اختلال جدی سلامت روان است که بر توانایی فرد برای تفکر، احساس و رفتار مشخص تاثیر می گذارد، افراد مبتلا به اسکیزوفرنی واقعیت را متفاوت تفسیر می کنند که منجر به علائمی مانند توهم، پارانویا، سردرگمی، اختلال در گفتار، اختلال در تفکر و رفتار عجیب و غریب می شود.
روز آگاهی از اسکیزوفرنی در مقیاس جهانی برای از بین بردن انگ و تعصبی است که افراد مبتلا به این اختلال را تحت فشار قرار می دهد، اکثر آحاد جامعه ، اطلاعات و درک صحیحی از حالات و توانمندی های این بیماران ندارند و از آنان فاصله می گیرند، در صورتی که می توان با ارائه یکسری اقدامات در کانون خانواده و توانبخشی از آنان حمایت کرد.

وی افزود: باید نگاه پر مهرو انسان دوستانه به بیماران اعصاب و روان را فرهنگسازی کنیم و هر یک از ما به نوبه خود وظیفه داریم حتی با اهدا یک شاخه گل ، حس بودن را در آنها زنده کنیم.

گفتنی است مرکز آموزشی - درمانی روانپزشکی رازی که در منطقه امین آباد شهر ری واقع شده، بزرگترین و قدیمی ترین مرکز روانپزشکی منطقه خاورمیانه است که به عنوان یکی از مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، با بهره گیری از توان تخصصی متخصصان و اساتید دانشگاه و کادری مجرب، انواع اختلالات اعصاب و روان را بصورت سرپایی (کلینیک ها) و بستری در بخش های مختلف، درمان می کند.

انتهای پیام: زند - گلرخ
   تاریخ: ۱۵:۰۳ - ۰۶/۰۳/۱۴۰۲   بازدید: ۹۳