دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
نشست مجازی " مشاركت، انتخابات و آینده سیاسی ایران " برگزار شد

نشست مجازي '' مشاركت، انتخابات و آينده سياسي ايران '' روز چهارشنبه ۲۶ خردادماه با ارائه ابراهيم متقي عضو هيات علمي دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران در فضاي اسكاي روم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبداي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، متقي در اين نشست كه با شركت ۹۰ تن از كاركنان دانشگاه برگزار شد، گفت: در كشور ما فضاي رقابتي انتخابات با مشروعيت سياسي، اقتصادي و نظامي در ارتباط است، اما در كشورهاي غربي محور اصلي مشاركت، امنيت و رفاه است و برحسب امنيت و رفاه، ميزان اثرگذاري و فضاي كنش ارتباطي در انتخابات شكل مي گيرد.

وي افزود: بر اساس مدل مشاركت مردمي و مشروعيت كاركرد دولت ها، طي دو ماه گذشته شاهد پديده جديد كنش انفعالي بوديم كه در دوره هاي قبل شاهد كنش انتخاباتي بوديم و بايد ملاحظات لازم با تصحيح موارد براي مشاركت حداكثري لحاظ شود.

عضو هيات علمي دانشگاه تهران بيان كرد: گفتمان، توليد هويت مي كند، كلماتي كه توسط كانديداي انتخاباتي مطرح مي شود داراي يك نوع ريشه اجتماعي است و الگوي نگرشي فضاي رقابتي را به ما نشان مي دهد .

گفتني است، بررسي نحوه انتخابات در ايران و اروپا، مفهوم قطبيت در جامعه، انتخابات، مشاركت و آينده سياسي ايران از مواردي است كه در اين نشست به آن اشاره شد.

در پايان اين نشست، به سئوال هاي كاركنان در عرصه انتخاباتي پاسخ داده شد، ضمن آنكه به شركت كنندگان در نشست گواهي پايان دوره اعطا خواهد شد.

انتهاي پيام/

 
منبع/نویسنده:
گلرخ/دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۲۷/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۲۹۱