دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
نشست مجازی " مبارزه با تفكر قطعی نگر" برگزار شد

نشست مجازي '' مبارزه با تفكر و قطعي نگر '' ويژه دانشجويان تحصيلات تكميلي، با ارائه عضو هيات علمي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي در فضاي اسكاي روم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبداي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، دكتر سيد جلال يونسي عضو هيات علمي دانشگاه در اين نشست گفت: شناخت تفكر قطعي نگر و مبارزه با اين تفكر از موضوعاتي است كه بايد همه ما به آن توجه كنيم .

وي اظهار داشت: تحقيقات تفكر قطعي نگر در علم و آموزه هاي ديني نشان مي دهد كه فرد قطعي نگر با آسيب هاي رواني مواجه خواهد شد و تعادل خود را از دست خواهد داد.

اين روانشناس باليني افزود: سنگ بناي تمام اختلالات رواني، افسردگي و اضطراب است و همه ما انسان ها بايد در مراحل گوناگون زندگي در درجه اي از بيم و اميد، خوف ورجا قرار بگيريم تا تعادل رواني داشته باشيم، همانطور كه در علم مديريت گفته شده در دل هر تهديدي فرصت و در هر فرصت، تهديدي نهفته است و بايد همگان با توكل به خدا و شناخت و مبارزه تفكر قطعي نگر و عوارضش از آن دوري كنيم .

يونسي در ادامه اظهار داشت: قطعي نگري موضوعي آسيب زا براي همه افراد است و تحقيقات گوناگون نشان داده، افرادي كه در روابط خود قطعي نگري را نهادينه كرده اند، از افسردگي و اضطراب بالا، كاهش عفو و بخشش و... رنج ميبرند و شاهد كاهش رضايت زناشويي، طلاق، تعارضات زناشويي، ارتباطات اجتماعي و روابط بين فردي خواهند بود.

وي در پايان سخنانش تصريح كرد: شناخت تفكر قطعي نگر و مبارزه با اين تفكر، زمينه ساز كاهش بسياري از آسيب هاي رواني خواهد بود و بايد سعي كنيم با آگاهي و شناخت نسبت به خود، در تعادل رواني قرار بگيريم، تا شاهد كاهش آسيب هاي اجتماعي و تعادل رواني بيشتر در جامعه باشيم.

انتهاي پيام/



 
منبع/نویسنده:
گلرخ/ دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۳۱/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۳۰۹