دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
نشست مجازی « نقش ولایت در جامعه » برگزار شد

نشست مجازي هم انديشي با موضوع « نقش ولايت در جامعه » روز دوشنبه به همت دفتر هم انديشي استادان و نخبگان دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي و با ارائه '' محمد شجاعي '' استاد حوزه و دانشگاه و مبلغ بين المللي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبداي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، شجاعي در نشست مجازي نقش ولايت در جامعه ضمن تبريك عيد غدير، اين عيد را عيدا...اكبر و را بزرگترين نويدجامعه بشري دانست.

وي اظهار داشت: نعمت خدا كه نعمت قراردادن متخصص معصوم در جامعه است، در غدير توسط پيامبر اكرم (ص) حاصل شد و اهميت شناخت متخصص معصوم و به عبارتي ولايت پيش برنده انسان در ابعاد مختلف است .

وي اظهار داشت: سه شاخصه سلامت عبارتست ازشادي، آرامش، عشق و محبت كه عدم رعايت اين سه شاخصه منجر به تنازعات بشري، جنگها، آشوب ها و نابساماني هاي اخلاقي و انحرافات ديني و فكري است.

شجاعي گفت: ولايت، مهمترين موضوع حيات انسان است، انسان طي سه مرحله حيات خود در اولين مرحله قبل از دنيا يك اصل واحد و نفس واحد دارد كه عالي ترين و نزديكترين صفات به خالق است.

اين استاد حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به عوالم جنيني و تولد انسان اظهار داشت: در اديان مختلف موضوع بازگشت و معاد براي انسان مطرح شده است و هيچ انساني كامل شناخته نشده و تنها علم الهي موفق به شناخت انسان است و انساني كه نامحدود آفريده شده بايد در قالب دين براي سعادت ابدي آماده شود و دين مجموعه قواعدي براي زندگي دنيوي و اخروي است كه همانند قانون اساسي نيازمند مجري است و مجري همان ولايت است كه در كانال امام معصوم براي امت طراحي شده است.

شجاعي بيان كرد: اگر امام به عنوان متخصص معصوم در بين ما نباشد، ساختارهاي انسان از قبل خلقت تا بي نهايت به آرامش اخروي نمي رسد و در جريان غدير و ولايت شاهد تكميل دين و سعادت دنيوي و اخروي انسان ها هستيم.

وي افزود: عيد غدير و معرفي ولايت، جلوه كمال انسانيت به جامعه جهاني است و بنابر اهميت آن اميداست، مطالعه اساسي درخصوص مفاهيم ولايت و چرايي بزرگي عيد غدير داشته باشيم كه چرا پيامبر طي سه روز از حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر بيعت گرفتند و خدا فرمودند، با انتصاب ولايت، رسالت پيامبر (ص) كامل خواهد شد.

گفتني است؛ ارتباط بين غدير و ولايت، مهدويت و غدير و ...از ديگر مباحثي بود كه در نشست هم انديشي استادان و نخبگان مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

انتهاي پيام/

 
منبع/نویسنده:
گلرخ/دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۰۵/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۲۵۴