دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
برگزاری مسابقه گروهی شطرنج در بخش " كاردرمانی روان " كلینیك پزشكی – توانبخشی نظام مافی

مسابقه گروهي شطرنج در بخش '' كاردرماني روان '' كلينيك پزشكي - توانبخشي نظام مافي با حضور مراجعان اين بخش و دانشجويان كاردرماني، با نظارت درمانگر بخش، و رعايت پروتكل هاي بهداشتي برگزار شد.

شيما آقاجري مسئول بخش كاردرماني ذهني و رواني مركز درماني نظام مافي در اين باره به خبرنگار وبداي دانشگاه گفت: هدف از اجراي اين برنامه و برنامه هاي مشابه ، '' بهبود مهارت هاي شناختي و حل مساله، افزايش عزت نفس و همچنين افزايش مهارت هاي ارتباطي و تعاملات اجتماعي مراجعان '' است .

وي افزود: دوران كرونا، محدوديت هاي آن و شرايط شيوع بيماري در جامعه، بسياري از افراد را تحت تاثير قرار داده است، و مراجعان به بخش كاردرماني روان مركز درماني نظام مافي، از جمله افرادي هستند كه شرايط دوران كرونا سبب بروز اختلالات افسردگي و اضطرابي، مشكلات عاطفي، هيجاني، شناختي و ارتباطي در آنان شده است.

آقاجري تصريح كرد: به دليل اختلالات و مشكلاتي كه اين افراد دارند، تمايل به تنهايي، گوشه گيري و دوري از اجتماع در آنان مشاهده مي شود، و در نتيجه، اوقات فراغت خوبي نداشته و براي تعاملات اجتماعي و يا حتي براي انجام كارهاي روزمره كه نياز به حضور در اجتماع دارد (مانند حضور در بانك براي انجام كارهاي بانكي )، تمايلي نشان نمي دهند.

وي افزود: ما در بخش كاردرماني روان، براي بهبود احوال اين افراد، افزايش اعتماد بنفس و استقلال در انجام كارهاي شخصي و روزمره، فعاليت هاي جمعي و انفرادي برنامه ريزي و اجرا مي كنيم، تا فكر و مشغله ذهني منفي از آنان دور شده ، و به مهارت هاي دركي شناختي، تحمل در مقابل مشكلات، و تعاملات اجتماعي آنان كمك شود.

اين متخصص كاردرماني مركز درماني نظام مافي، همچنين اظهار داشت: در همين راستا و با اهداف ذكر شده، برنامه هاي متنوع ديگر بصورت جمعي و انفرادي همچون '' گفت وگوهاي جمعي و دورهمي با همه مراجعان، اجراي برنامه آشپزي، اجراي موسيقي و استفاده از برخي سازهاي موسيقي و مسابقه هاي گروهي مختلف '' نيز براي مراجعان بزرگسال اجرا مي شود.

آقاجري با اشاره به اينكه همه برنامه ها در جهت ارتقاي سلامت روان مراجعان و نهايتا، برگرداندن آنان به زندگي مستقل و حضور در اجتماع است، تاكيد كرد: در صورت لزوم، آموزش برخي از مهارت هاي مورد نياز مراجعان نيز در برنامه هاي كاردرماني روان مركز نظام مافي قرار دارد كه '' آموزش كارهاي معمول بانكي براي استقلال در انجام اين امور، آموزش كارهاي دستي، آموزش استفاده از گوشي هاي هوشمند و يا كامپيوتر'' ، از جمله اين آموزش هاست.

انتهاي پيام /

تهيه و تنظيم خبر: نعيمي پور

 
منبع/نویسنده:
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۲۳/۰۸/۱۴۰۰   بازدید: ۳۹۵