دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آیا مشكلات روانی مانع ورزش كردن است؟
 
نتایج تحقیقات نشان می دهد كه مشكلات سلامت روان با مسدود كردن انگیزه ورزش كردن به عنوان مانعی برای فعالیت بدنی در میان افرادی است كه می توانستند بیشترین بهره را از ورزش كسب كنند.
نتایج تحقیقات نشان می دهد كه مشكلات سلامت روان با مسدود كردن انگیزه ورزش كردن به عنوان مانعی برای فعالیت بدنی در میان افرادی است كه می توانستند بیشترین بهره را از ورزش كسب كنند.

به نقل از ارث، گروهی از محققان دانشگاه مك مستر كانادا بیش از 1600 نفر را مورد بررسی قرار دادند تا دریابند، چگونه مشكلات سلامت روان، فعالیت بدنی و رفتار كم تحرك آنان را تحت تاثیر بیماری همه گیر كووید- 19 قرار گرفته است.

محققان افزودند: افراد قصد دارند برای بهبود سلامت روان خود فعال باشند، اما ورزش كردن برای آنان با استرس و اضطراب دشوار بود.

جنیفر هیز، محقق این بررسی گفت: حفظ یك برنامه ورزشی منظم در بهترین زمان ها دشوار بوده و شرایط بیماری همه گیر كووید -19 آن را تا حدودی دشوارتر كرده است. با وجود اینكه ورزش كردن با كاهش اضطراب همراه است، اما بسیاری از شركت كنندگان، برای انجام ورزش احساس اضطراب داشتند.

به همین ترتیب، اگرچه ورزش افسردگی را كاهش می دهد، اما افرادی كه از افسردگی بیشتری رنج می بردند، انگیزی كمتری برای فعالیت داشتند و فقدان انگیزه از علائم افسردگی است. شركت كنندگان در این نظرسنجی، فشار روانی بالاتر و سطح متوسطی از اضطراب و افسردگی ناشی از بیماری همه گیر را گزارش كردند. در همین حال، فعالیت هوازی حدود 20 دقیقه در هفته و زمان كم تحركی حدود 30 دقیقه در روز در مقایسه با 6 ماه قبل از شیوع بیماری همه گیر كاهش داشت.

محققان عنوان كردند: افرادی كه بیشترین افت فعالیت بدنی را گزارش كردند، بدترین نتایج مرتبط با سلامت روان را داشتند، در حالی كه افرادی كه سطح فعالیت بدنی خود را حفظ كرده از نظر روانی نیز بسیار بهتر بودند. این بررسی نشان داد كه اختلاف اقتصادی نیز تاثیر قابل توجهی بر سلامت روان و به ویژه در میان بزرگسالان جوان دارد.

مریم مرعشی (Maryam Marashi)، محقق دیگر این بررسی گفت: «همانند سایر جنبه های همه گیری، برخی از افراد بیشتر از دیگران آسیب می بییند و در اینجا، افراد كم درآمد به منظور برآوردن نیازهای ورزشی كمتر تلاش می كنند.»

این درست است كه بزرگسالان جوان كه معمولا ساعات طولانی تری كار می كنند و درآمد كمتری دارند، از نظر فقدان زمان آسیب می بینند. كارشناسان بر اساس شواهد، توصیه هایی برای فعال شدن ارائه كرده اند كه در ذیل آمده است:

انجام هیچ ورزشی بر دیگری اولویت ندارد

روزانه اندكی حركت كنید

هنگام احساس اضطراب، شدت ورزش را كاهش دهید.

هیز افزود: این نتایج برای كمك به افراد در حفظ سطح فعالیت های بدنی خود در زمان های پر استرس به منظور كاهش بار بیماری همه گیر و جلوگیری از بروز بحران سلامت روان به حمایت روان شناختی اضافی نیاز دارد.

یافته های این بررسی در نشریه PLOS ONE منتشرشده است.

ایسنا
منبع خبر:
انتخاب
   تاریخ: ۱۳:۴۶ - ۰۱/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۴۹