دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

روند پذیرش و حمایت از كودكان كار و خیابان در شرایط قرمز كرونایی/ ساماندهی 567 كودك كار و خیابان
 
مدیركل بهزیستی فارس گفت: با تغییر رویكرد طرح های ضربتی به مدل های حمایتی و اجتماع محور، 567 كودك كار و خیابان در سال 99 ساماندهی شده اند.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید محمد صادق كشفی نژاد با تشریح روند پذیرش و حمایت از كودكان كار و خیابان در شرایط قرمز كرونا گفت: این كودكان پس از انجام تست سریع غربالگری كرونا در مراكز بهزیستی پذیرش می شوند و در بدو ورود به مراكز هم علی رغم انجام تست كرونا، در قرنطینه قرار می گیرند و با همكاری دانشگاه علوم پزشكی شیراز از نظر ابتلا به سایر بیماری ها نظیر ایدز و هپاتیت و... نیز مورد بررسی و آزمایش قرار می گیرند.

او افزود: در حال حاضر تعداد دو مركز نگهداری كودكان كار و خیابان با تفكیك سنی و جنسیتی در شیراز فعال هستند كه در شرایط قرمز كرونا نیز پذیرش این كودكان را متوقف نكرده اند.

كشفی نژاد در ادامه عنوان كرد: اجرای طرح حمایت اجتماعی از كودكان كار و خیابان با تاكید بر توانمندسازی كودك و خانواده و حذف كار كودك از اقدامات شاخص بهزیستی است كه گام اول این طرح آگاهی بخشی به جامعه است.

مدیركل بهزیستی فارس افزود: بهزیستی فارس با ساماندهی 567 كودك كار در سال 99 و تلاش برای توانمندسازی این كودكان و ادامه این روند در سال 1400 پرونده درخشانی در این زمینه داشته است و به عنوان سازمان متولی سلامت اجتماعی اقدام به توانمندسازی كودكان كار و خیابان و خانواده های آنان در ابعاد روانی، اجتماعی، مهارتی، تحصیلی و شغلی می نماید و با بهره گیری از ظرفیت های موجود در بخش غیردولتی در جهت ساماندهی و بازتوانی كودك و خانواده تلاش می كند، اما در این بین نقش عموم مردم جامعه و تغییر دیدگاه با آگاهی بخشی به جامعه را نباید نادیده گرفت.
   تاریخ: ۱۰:۳۳ - ۰۲/۰۲/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۲