دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فوت 500 معلول و سالمند مقیم مراكز نگهداری با شیوع كرونا
 
رئیس سازمان بهزیستی كشور اعلام كرد: هفته گذشته 800 دستگاه اكسیژن ساز توسط صندوق جمعیت ملل متحد تهیه و به سازمان بهزیستی تحویل داده شد و قرار است 200 دستگاه دیگر كه در گمرك وجود دارد ترخیص شود و در اختیار بهزیستی قرار گیرد.
فوت 500 معلول و سالمند مقیم مراكز نگهداری با شیوع كرونا

فوت 500 معلول و سالمند مقیم مراكز نگهداری با شیوع كرونا رئیس سازمان بهزیستی كشور اعلام كرد: هفته گذشته 800 دستگاه اكسیژن ساز توسط صندوق جمعیت ملل متحد تهیه و به سازمان بهزیستی تحویل داده شد و قرار است 200 دستگاه دیگر كه در گمرك وجود دارد ترخیص شود و در اختیار بهزیستی قرار گیرد.

اعتمادآنلاین| وحید قبادی دانا در آئین واگذاری همزمان 1000 دستگاه اكسیژن ساز (ساخت داخل) به مراكز سالمندان تحت پوشش بهزیستی بیان كرد: درحال حاضر حدود 51 هزار نفر از سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن در بیش از هزار مركز شبانه روزی سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن، توسط موسسات غیردولتی و خیریه نگهداری می شوند و ماهانه به ازای هر فرد دو میلیون تومان توسط دولت كمك می شود و در مجموع دولت جمهوری اسلامی 100 میلیاردتومان در ماه را برای نگهداری از این 51 هزار نفر در مراكز شبانه روزی كمك می كند.

به گزارش ایسنا، وی اظهار كرد: 55 هزار معلول ضایعه نخاعی و معلول شدید و خیلی شدید وابسته به بستر در منازل و در درون خانواده ها هستند كه دولت ماهانه مبلغ یك میلیون تومان به عنوان حق پرستاری پرداخت می كند كه مجموعا ماهانه مبلغ 55 میلیاردتومان را شامل می شود، یعنی ماهانه مبلغ 155 میلیاردتومان برای نگهداری و پرستاری حدود بیش از 100 هزار معلول و سالمندی كه در مراكز شبانه روزی و منازل مراقبت و نگهداری می شوند، پرداخت می شود.

قبادی دانا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع كرونا با بیان اینكه در ابتدای شیوع كرونا در ووهان چین، همكاران ما موضوع قرنطینه مراكز را با پروتكل های بهداشتی و دستورالعمل های متعدد تخصصی آغاز كردند كه باعث شد میزان بروز و شیوع ویروس كرونا در مراكز شبانه روزی با انجام پروتكل های بهداشتی به حداقل برسد، گفت: درحالیكه حدود 8500 نفر از افراد در مراكز شبانه روزی به این ویروس مبتلا شدند، بیش از 8000 نفر از این افراد با اینكه سن بالایی داشتند، بهبودی كامل را با مراقبت های لازم در بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت و همچنین مراقبت هایی كه در مراكز انجام شد، به دست آوردند.

رئیس سازمان بهزیستی كشور افزود: متاسفانه از ابتدای شیوع ویروس كرونا تا امروز، حدود 500 نفر از افراد معلول و سالمند و بیماران روانی مزمن كه در مراكز شبانه روزی اقامت دارند، فوت كردند.

وی با بیان اینكه با تولید واكسن كرونا و دستیابی بشر به واكسن ویروس كرونا، اقدامات خوبی صورت گرفت، یادآور شد: افراد در مراكز شبانه روزی در اولویت اول قرار گرفتند.

بیش از 95 هزار دوز واكسن برای آنها تزریق شده است؛ بیش از 80 درصد كسانی كه در مراكز شبانه روزی توانبخشی اقامت دارند و همچنین مراقبان آنها، واكسن را دریافت كردند و حدود 70 درصد كسانی كه دوز اول را دریافت كردند، دوز دوم را نیز دریافت كردند و واكسینه شدند.

قبادی دانا ادامه داد: این موضوع باعث شده است میزان ابتلا و مرگ و میر در مراكز شبانه روزی در چهارماهه اول سال جاری نسبت به 4 ماهه اول سال گذشته كمتر شود.

درخصوص میزان ابتلا 91 درصد كاهش ابتلا را در مدت مشابه و درخصوص مرگ و میر 83 درصد كاهش را در مدت مشابه در مراكز شبانه روزی شاهد هستیم و امید است واكسیناسیون معلولان كه در منازل هستند نیز در اولویت قرار گیرد، البته سپاسگزاریم كه تمامی سالمندان بالای 60 سال در كشور این امكان را پیدا كردند كه بتوانند واكسیناسیون رایگان را دریافت كنند.

رئیس سازمان بهزیستی كشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه در دوران كرونا علاوه بر فعالیت های ذكر شده، كمك های خوبی از سایر دستگاه های غیردولتی و حاكمیتی دریافت شد، گفت: بیش از 200 میلیاردتومان كمك بنیاد مستضعفان در این دوره، برای كسانی بود كه تحت پوشش سازمان بهزیستی بودند و به نوعی با كرونا دست و پنجه نرم می كردند و همه آن به طور جداگانه و به صورت الكترونیكی بر روی كارت بانكی جامعه هدف شارژ شده است.

قبادی دانا در ادامه از دستگاه ها و نهادهای بین المللی نیز در این راستا قدردانی كرد و افزود: هفته گذشته 800 دستگاه اكسیژن ساز توسط صندوق جمعیت ملل متحد تهیه و به سازمان بهزیستی تحویل داده شد و قرار است 200 دستگاه دیگر كه در گمرك وجود دارد ترخیص شود و در اختیار سازمان قرار گیرد.

وی همچنین این را هم گفت كه حدود 11 میلیاردتومان مبلغ هزینه این هزار دستگاه برآورد شده كه به سازمان بهزیستی كشور اهدا شده و سازمان آن را در اختیار مراكز مربوطه قرار داده است.
منبع خبر:
روزنامه اعتماد
   تاریخ: ۱۶:۲۱ - ۲۷/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۶