دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

خدمات تامین اجتماعی برای جلوگیری از شیوع كرونا غیرحضوری شد
 
تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: اغلب خدمات تامین اجتماعی در قالب طرح 3070 با هدف عدم مراجعات حضوری به شعب و كارگزاری های این سازمان به ویژه در دوران كرونا غیرحضوری شد.
خدمات تامین اجتماعی برای جلوگیری از شیوع كرونا غیرحضوری شد تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: اغلب خدمات تامین اجتماعی در قالب طرح 3070 با هدف عدم مراجعات حضوری به شعب و كارگزاری های این سازمان به ویژه در دوران كرونا غیرحضوری شد.

مصطفی سالاری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص اهم اقدامات این سازمان در دوران كرونا عنوان كرد: در این ایام تمامی بیمارستان ها و مراكز بهداشت ودرمان سازمان تامین اجتماعی در خدمت مردم بوده است.

وی تصریح كرد: همچنین با هدف عدم مراجعات حضوری در این ایام، باتوجه به شیوع كرونا و به منظور دریافت و تمدید دفترچه و هر یك از اقدامات بیمه ای، اغلب خدمات تامین اجتماعی در قالب طرح 3070 غیرحضوری شد.

به گزارش ایرنا، طرح 3070 19 آبان ٩٩ با حضور مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با هدف كاهش مراجعات حضوری به شعب و كارگزاری های این سازمان افتتاح شد.

این طرح با ارائه 30 خدمت الكترونیك، 70 میلیون مراجع از مجموع 96 میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب وكارگزاری های این سازمان را كاهش می دهد.

پرداخت هدیه ازدواج، حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری بگیران با ثبت هوشمند خاتمه كفالت، ابلاغ غیرحضوری احكام مطالباتی در سامانه اختصاصی خدمات الكترونیكی سازمان تأمین اجتماعی، ابلاغ مفصاحساب، ماده ٣٨ قانون تأمین اجتماعی، استعلام وضعیت دریافت مستمری و بیمه شده، نام نویسی غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی، درخواست غیرحضوری تكمیل سوابق بیمه به صورت كسری از ماه، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه اختیاری، اخذ غیرحضوری تعهدنامه برای ابلاغ احكام و مكاتبات الكترونیكی، امكان مشاهده جزئیات محاسبات و گردش حساب بدهی ها، دریافت غیرحضوری اعتراض كارفرما و تعیین و اعلام رسیدگی، پرداخت غیرحضوری غرامت دستمزد ایام بیماری ناشی از كرونا، سرویس غیرحضوری دریافت حق بیمه و احتساب سوابق دوران خدمت سربازی، اخذ الكترونیكی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفصاحساب، ارتقاء سامانه دریافت لیست حق بیمه، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه حرف و مشاغل آزاد، درخواست غیرحضوری كمیسیون پزشكی، حذف كاغذ از درآمد، پرداخت غیرحضوری كمك هزینه مراسم ترحیم، برقراری و پرداخت غیرحضوری بیمه بیكاری، اخذ غیرحضوری درخواست كفالت و بازرسی و كمك هزینه اروتز و پروتز، برقراری غیرحضوری مستمری بازماندگان، اخذ تعهدنامه غیرحضوری فرزندان اناث بازمانده، واكشی عكس از سامانه نام نویسی، دریافت گواهی پرداخت حق بیمه ساختمانی، امكان تقسیط غیرحضوری و نظام مند بدهی ها، پرداخت غیرحضوری حق بیمه كسری از ماه، هوشمندسازی لیست ارسالی كارفرمایان و امكان پرداخت آنلاین و احتساب آنی واریزی در حساب بیمه شده، كارفرما ٣٠ خدمت طرح ٣٠٧٠ محسوب می شود.

چاپ و عرضه دفترچه جدید تأمین اجتماعی از اول اسفند ماه در همه شعب و كارگزاری های سراسر كشور متوقف شد.

خدمات تامین اجتماعی برای جلوگیری از شیوع كرونا غیرحضوری شد

بنابراین، سامانه نسخه الكترونیك سازمان تأمین اجتماعی در دسترس همه مراكز درمانی طرف قرارداد است و پزشكان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد می توانند با ثبت نام در سامانه نسخه الكترونیك سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام كاربری، نسبت به نسخه نویسی الكترونیك اقدام كنند.

بیمه شدگان و بازنشستگان این سازمان با اتمام صفحات دفترچه، نیازی به دریافت دفترچه جدید نداشته و با ارائه كارت ملی می توانند به پزشكان و مراكز درمانی اعم از طرف قرارداد وغیرطرف قرارداد تأمین اجتماعی سراسر كشور مراجعه كنند.

در صورت عدم امكان یا تمایل به استفاده از سامانه نسخه الكترونیك، پزشكان می توانند نسخه بیمه شدگان تأمین اجتماعی را در سرنسخه نوشته و سرنسخه پزشكان اعتباری مشابه با صفحات دفترچه های كاغذی خواهد داشت.

همچنین هر بیمه شده یا بازنشسته پیش از مراجعه به مراكز پزشكی می تواند استحقاق درمان خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir یا كد دستوری #1666 دریافت و در صورت عدم دسترسی به اینترنت، پزشكان و بیمه شدگان می توانند با مراجعه به كد دستوری #14204 از استحقاق درمان مطلع شوند.

كمك دولت مانع از اختلال در انجام تعهدات تامین اجتماعی در دوران كرونا شد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان كرد: در خصوص حق بیمه و وصول حق بیمه و امثالهم نیز سازمان تامین اجتماعی با ستاد ملی مقابله با كرونا در رابطه با بیمه شدگان و كارفرمایان همكاری داشته و در برخی از فرآیندها بیش از توان نیز مشاركت كرده است.

سالاری با اشاره به همكاری متقابل دولت در این زمینه نیز افزود: دولت نیز متقابلا در این حوزه از سازمان تامین اجتماعی حمایت كرده و به منظور جبران كاهش درآمدها در دوران كرونا، با كمك و پشتیبانی مانع از اختلال در انجام تعهدات و وظایف سازمان شده است.

برچسب ها
- سازمان تامین اجتماعی
- ویروس كرونا
-  مصطفی سالاری
- بهداشت و سلامت
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۴۴ - ۲۹/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۹