دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

كارت هوشمند بین المللی معلولان چیست؟
 
معاون امور توانبخشی اداره كل بهزیستی استان زنجان گفت: بیش از 16 هزار كارت بین المللی معلولان در استان صادر شده است.
كارت هوشمند بین المللی معلولان چیست؟ فرهاد میرزایی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با كارت شناسایی بین المللی معلولان، اظهار كرد: كارت هوشمند معلولان یك كارت شناسایی است كه معلولان با به همراه داشتن آن كارت نیازی به دریافت گواهی از بهزیستی برای استفاده از خدمات سازمان ها ندارند.

وی افزود: كارت بین المللی معلولان یك كارت شناسایی است كه باعث تسهیل در كار معلولان می شود و برای استفاده از مزایا و خدماتی كه در قانون برای آن ها وجود دارد بدون دریافت گواهی می توانند استفاده كنند.

این مسئول تصریح كرد: كارت هوشمند معلولان كارت معتبری است ولی با این وجود هنوز هم برخی سازمان ها این كارت را پذیرش نمی كنند و به همین دلیل گواهی نیز صادر می شود.

میرزایی با بیان اینكه از سال 92 تاكنون با معیارهای جدید جهانی كارت هوشمند صادر می شود كه استان زنجان نیز از استان های پیش قدم در صدور كارت بوده، ادامه داد: تاكنون برای بیش از 16 هزار نفر كارت هوشمند معلولیت در استان صادر شده است و ما سعی داریم این كارت را برای همه افراد دارای شرایطی كه در جامعه حضور دارند صادر كنیم.

وی خاطرنشان كرد: افراد دارای معلولیت در مسافرت های خود نیز با استفاده از كارت بین المللی معلولان می توانند از خدمات سازمان ها استفاده كنند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۰۰ - ۲۹/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۳۳۰