دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

این بیماری ها با فیزیوتراپی عضلات كف لگن درمان می شوند!
 
رئیس انجمن نورویورولوژی و فوق تخصص مشكلات ادراری و بی اختیاری ادراری توضیحاتی درباره مزایای فیزیوتراپی عضلات كف لگن ارائه داد.
این بیماری ها با فیزیوتراپی عضلات كف لگن درمان می شوند!
رئیس انجمن نورویورولوژی و فوق تخصص مشكلات ادراری و بی اختیاری ادراری توضیحاتی درباره مزایای فیزیوتراپی عضلات كف لگن ارائه داد. - اخبار اجتماعی -
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ دكتر مهری مهراد، درباره فیزیوتراپی عضلات كف لگن برای رفع مشكلات ادراری و جنسی با مدرن ترین روش های فیزیوتراپی كف لگن، بدون نیاز به جراحی، درد و بیهوشی گفت: این درمان ها برای انواع مشكلات بی اختیاری زنان و مردان و مشكلات جنسی در زنان و مردان به كار می رود. این نوع فیزیوتراپی مخصوص، روش مدرن فیزیوتراپی عضلات كف لگن محسوب می شود و رده اول درمان مدرن بی اختیاری ادراری خفیف و متوسط است.

وی افزود: این نوع فیزیوتراپی شامل انواع مختلفی مانند "مگنت تراپی"، صندلی "الكترومگنت"، "بیوفیدبك"، "نوروفیدبك"، آموزش پیدا كردن عضلات خاص كف لگن به بیماران و آموزش تمرین تقویت عضلات خاص كف لگن برای هر بیماری انجام می شود و درمان ها مختص خود بیمار و بر اساس بیماری افراد است كه توسط متخصصین فیزیوتراپی در مركز مهراد انجام می گیرد.

این فوق تخصص مشكلات ادراری و بی اختیاری ادراری در پاسخ به اینكه این روش فیزیوتراپی در كمك به چه بیمارانی حائز اهمیت است، گفت: بی اختیاری ادراری زنان چه از نوع بیش فعالی چه از نوع استرسی، مثانه های عصبی كه علت آن ناهماهنگی عضله و عصب مثانه و كف لگن باشد، بی اختیاری ادراری مردانی كه به دلیل عمل پروستات دچار این مشكل شده اند و مردانی كه به دلیل مشكلات مثانه نوروژنیك از بی اختیاری ادراری رنج می برند از جمله مواردی هستند كه مشكل آن ها با فیزیوتراپی كف لگن درمان می شود.

دكتر مهراد خاطرنشان كرد: همچنین انواع مشكلات مثانه نوروژنیك و نوروپاتیك و یا كودكانی كه به علت كوتاهی استخوان "ساكروم" دچار بی اختیاری ادراری هستند؛ افراد مبتلا به بیماری اسپانیا بیفیدا، برخی مشكلات جنسی مردان و زنان، مشكلات شل بودن عضلات كف لگن و واژن و افتادگی مثانه یا رحم ضعیف از دیگر بیماری هایی هستند كه از طریق فیزیوتراپی عضلات كف لگن قابل درمان است.

فیزیوتراپی كمر چیست و چگونه انجام می شود؟
بهبود حال بیماران كرونا با فیزیوتراپی تنفسی/ ارائه خدمات "فیزیوتراپی در منزل" به بیماران كرونا
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۸:۵۵ - ۲۸/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۶