دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

افتتاح دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی در استان یزد
 
مدیركل بهزیستی استان یزد گفت: به مناسبت هفته بهزیستی، دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی محمد عطابخش مدیركل بهزیستی استان یزد گفت: همزمان با سراسر كشور، دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی افتتاح و از سامانه رصد آسیب های اجتماعی (سراج) رونمایی شد.

او لزوم بررسی و شناخت وضعیت موجود آسیب های اجتماعی، بررسی روند و شناسایی عوامل تعیین كننده آسیب های اجتماعی، طراحی و تدوین برنامه های راهبردی و عملیاتی برای پیشگیری از آن را از اهداف طراحی نظام رصد آسیب های اجتماعی در كشور به تفكیك استانی عنوان كرد.

عطا بخش كاهش و كنترل آسیب های اجتماعی اولویت دار، سبب شناسی و افزایش عوامل محافظتی، كسب نتایج مبتنی بر شواهد علمی و ترسیم سیمای آسیب های اجتماعی را از دیگر اهداف این طرح بیان كرد.

مدیركل بهزیستی استان یزد افزود: دبیرخانه نظام رصد آسیب های اجتماعی و تعیین كننده آن و راه اندازی سامانه رصد آسیب های اجتماعی (سراج) این امكان را به برنامه ریزان اجتماعی می دهد تا با توجه به وضعیت موجود و سیر تغییرات این عوامل، برنامه اجتماعی و فرهنگی مناسب تری را برای پیشگیری و كنترل آسیب های اجتماعی طراحی كنند و امكان دسترسی به اطلاعات را در سطوح مختلف تصمیم گیری تخصصی فراهم می كند.

عطابخش با بیان اینكه بخشی از این كار با روش پیمایش انجام می شود، گفت: بنا بر اطلاعات جمع آوری شده در خصوص آسیب ها در سال 96 و نظر به میزان جمعیت و مهاجرت پذیر بودن؛ سه شهر یزد، اردكان و تفت انتخاب شدند.

او ادامه داد: در حال حاضر سه مرحله پرسشگری با تعداد چهار هزار و 100 مورد در سال 96، دو هزار مورد در سال 97 و با توجه به شرایط بیماری كرونا در مورد هزار نفر نیز در سال 99 كار پرسشگری انجام شده است و داده های دو تحلیل قبلی در كمیته متخصصین با سایر نتایج قبلی پژوهش ها و آمار آسیب ها در استان مورد تحلیل قرار گرفته است.
   تاریخ: ۱۸:۳۳ - ۲۹/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۲۵۴