دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز به كار صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت بر بستر IT
 
وزیر تعاون كار و رفاه اجتماعی، در خصوص صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت، گفت: صندوق حمایت از فرصت های شغلی بر روی بستر IT آغاز به كار می كند تا متقاضیان به منابع صندوق اعم از حمایت های بلاعوض برای ایجاد زیرساخت های اشتغال جامعه معلولین، یارانه سود تسهیلات اعطایی و پرداخت منابع ...
آغاز به كار صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت بر بستر IT به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در آئین افتتاح ساختمان صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت كه ولی اسماعیلی ،رییس كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت با بیان این مطلب گفت: در چهل ویكمین سالگرد تاسیس سازمان ارزشمند و خدمتگزار بهزیستی كشور، شاهد عملیاتی شدن یكی از نهادهایی هستیم كه آرزوی دیرینه ما بوده است.

وی افزود: با توجه به اینكه باید تسهیلات لازم ، منابع مالی، تكمیل زنجیره ارزش ،اتصال به بازارها و برخی از فعالیت ها در اختیار جامعه معلولین كشور قرار گیرد این صندوق ایجاد شد تا پشتوانه ای برای حضور آنها در بازارها و اشتغال پایدار باشد.

وی با اشاره به تصویب لایحه صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت در مجلس شورای اسلامی، افزود: امروز شاهد افتتاح این صندوق هستیم و هیئت امنای آن جمعی از مسئولان دولتی و نمایندگان NGOهای فعال در حوزه افراد دارای معلولیت هستند و قبل از این اساسنامه به تصویب شورای نگهبان رسیده است.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، ادامه داد: این دغدغه در ذهن همه فرزندان بهزیستی همواره وجود داشت كه بعد از دوران 18 سالگی و جدایی از بهزیستی چه شرایطی پیدا خواهند كرد كه ایجاد این صندوق پاسخی به این دغدغه است.

شریعتمداری، ادامه داد: صندوق حمایت از فرصت های شغلی بر روی بستر IT آغاز به كار می كند تا متقاضیان به منابع صندوق اعم از حمایت های بلاعوض برای ایجاد زیرساخت های اشتغال جامعه معلولین، یارانه سود تسهیلات اعطایی و پرداخت منابع قرض الحسنه با نرخ حداقل كارمزد دسترسی داشته باشند.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، یادآور شد: منابع درآمدی این صندوق علاوه بر دارایی سازمان كه اموال غیرمنقول است می تواند به عنوان پشتوانه قرار گیرد.

وی تصریح كرد: ما مقدمات را فراهم كردیم تا آنچه در صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاونی انجام می شود به كمك صندوق كارآفرینی بیاید و تامین مالی خرد تضمین شده فعالیت های معلولان را سامان دهیم.

شریعتمداری توضیح داد: به عبارت دیگر، منابع خرد مردم با مقداری آورده از فرد متقاضی شغل در كنار هم قرار می گیرد و اصل سرمایه گذاری مردم با ضمانت صندوق تضمین می شود.

وی افزود : همچنین لازم است كه از حضور مجربان جامعه افراد دارای معلولیت در بخش های مختلف اجرایی این صندوق استفاده شود.

وزیر تعاون كار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حد امكان برای آغاز عملیات اجرایی بهتر است امكانات خود سازمان به كار گرفته شود تا هزینه های مالی كمتری به فعالیت های این صندوق افزوده شود.

شریعتمداری افزود : این صندوق در آینده نیز می تواند با مجوز شورای پول و اعتبار و بانك مركزی فعالیت بانكی هم انجام دهد.

وی گفت : یكی از كارهای بزرگ این دوره در سازمان بهزیستی تاسیس این نهاد مقدس است كه قطعا می تواند در ایجاد اشتغال جامعه دارای معلولیت و پیشبرد اهداف سازمان بسیار موثر باشد.

شریعتمداری با بیان اینكه در صورت كارآفرینی چند فرد دارای معلولیت، تسهیلات بیشتری در اختیارشان قرار خواهد گرفت، گفت: بانك توسعه تعاون با منابع وسیع تری یاری رسان خواهد بود؛ امیدواریم با 24 میلیارد تومان سرمایه و نهایی شدن تشكیلات بتوانیم در پایان دولت شاهد عملیات اجرایی شدن این صندوق باشیم و ترجیحا از امكانات و نیروی انسانی فعال و كارآمد سازمان بهره می گیریم.

به گفته شریعتمداری افراد علاقمند به خیرجمعی در آینده می توانند سرمایه خود را به صورت قرض الحسنه در اختیار صندوق قرار دهند.

در ادامه رضا دهقان مدیر صندوق حمایت از فرصت های شغلی افراد دارای معلولیت نیز از اهتمام وزیر تعاون كار و رفاه اجتماعی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضای كمیسیون اجتماعی و اعضای هیات دولت در تصویب آیین نامه این صندوق قدردانی كرد .

ولی اسماعیلی ،رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت : عملكرد وزیر تعاون كار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی كشور در حوزه شفافیت بسیار مثال زدنی است و وظیفه خود می دانم كه در این زمینه قدردانی كنم.

وی در ادامه به افتتاح مراكز مثبت زندگی نیز اشاره كرد و گفت: اتفاقات بسیار خوبی در این مركز انجام شده است.

وی تصریح كرد :كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا در حل مشكل صندوق برای تامین اعتبار و سایر ملزومات گام های ارزشمندی بردارد.

به گزارش مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعی، در ادامه مراسم نیز احكام اعضای هیئت مدیره از سوی وزیر تعاون كار و رفاه اجتماعی به آنان اهدا شد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۶:۵۷ - ۲۹/۰۴/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۹